کد مطلب: ۶۱۸۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخر بهمن‌ماه پیک ابتلا به اومیکرون / «برگزاری حضوری کلاس‌ها ضروری است»

آخر بهمن‌ماه پیک ابتلا به اومیکرون / «برگزاری حضوری کلاس‌ها ضروری است»

با افزایش موارد ابتلا به اومیکرون برخی نگران شیوع کرونا در مدارس هستند. مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: «کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدارهای لازم را در این مورد داده است. اما چون در حال حاضر میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ‌ومیر در وضیت بحرانی قرار ندارد، مسئولان با اتکا به این وضعیت این تصمیمات را می‌گیرند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در کنار فوتی بر اثر این سویه جدید کرونا؛ برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان را نگران ابتلا به کرونا در مدارس کرده است. روز گذشته هم محمد علوی، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد که ۹ هزار و ۴۰۰ مورد اومیکرون در خوزستان وجود دارد.

در همین حال وزارت آموزش‌وپرورش برگزاری حضوری کلاس‌های درس، امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس وابسته به این وزارت را ابلاغ کرد.

بعد از حدود یک سال و نیم آموزش آنلاین در کشور، سرانجام مهرماه مدارس بازگشایی شد. واکسیناسیون در کشور افزایش یافت و فوتی‌های کرونا کاهشی شد. وضعیتی که مسئولان آموزشی را بر این داشت تا با حضور دوباره دانش‌آموزان در مدارس، فاصله گرفتن آنها از تحصیل را جبران کنند. اما شیوع سویه جدید کرونا وضعیت را پیچیده کرد.

روز شنبه هم محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: «آمار مبتلایان به امیکرون به ۱۱۶۲ مورد رسیده و تعداد مبتلایان در مشهد با ۲۴۹ مورد افزایش چشمگیر داشته است. متاسفانه در هر یک از شهر‌های تبریز، یزد و شهرکرد شاهد یک فوتی به دلیل امیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز وجود دارد. هشدار بسیار جدی است!»

هشدارهای لازم را داده‌ایم!

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدارهای لازم را در این مورد داده است. اما چون در حال حاضر میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ‌ومیر در وضیت بحرانی قرار ندارد، مسئولان با اتکا به این وضعیت این تصمیمات را می‌گیرند.»

او ادامه می‌دهد: «هنوز به پیک اپیدمی اومیکرون در کشور نرسیده‌ایم. پیش‌بینی ما این است تا اواخر بهمن ماه و اوایل اسفندماه به پیک ابتلا به اومیکرون در کشور برسیم. اگر آن وضعیت اتفاق بیفتد بازگشایی مدارس به صلاح نیست و ترجیحا باید غیرحضوری باشند.»

مردانی می‌گوید: «ابتلا به کرونا زیاد است اما وضعیت بیماری مبتلایان شدید نیست و بیشتر آنها به بیمارستان نیاز دارند. بنابراین برخی فکر می‌کنند نیازی به اعمال محدودیت‌ها نیست. حتی برخی ماسک گذاشتن را هم کنار گذاشته‌اند.»

برگزاری حضوری کلاس‌ها ضروری است

با وجود هشدارها برای افزایش موارد ابتلا به اومیکرون اما احمد وحیدی، وزیر کشور درباره بازگشایی مدارس بر این باور است که از نظر وزارت بهداشت هیچ ممنوعیتی برای برگزاری کلاس وجود ندارد.

وزیر کشور بر این باور است که برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس یک ضرورت است و باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.

وحیدی گفته با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد. حضور دانش‌آموزان در مدارس با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا الزامی است و همه دانش آموزان باید به مدرسه بروند.

پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود؟

یکی از نگرانی‌های برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است. آنها می‌گویند برخی ماسک نمی‌زنند و برخی هم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. آذرماه نیز ابتلای دانش‌آموزان به کرونا خبرساز شد. آنطور که برخی از مقامات خبر دادند ۲ هزار دانش‌آموز در تهران، ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد، ۴۸ دانش‌آموز در قم و ۱۵ دانش‌آموز و چهار معلم در ایلام به کرونا مبتلا شدند.

اما حالا یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش گفته: «همکاران من تمام تلاش خود را برای اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس به کار برده‌اند، بنابراین مدارس آمادگی کامل را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند.»

او همچنین گفت: «از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد اجازه بدهند مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و از تعطیل کردن مدارس خودداری کنند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با عرض سلام
    بدون شک با این وضع بریم جلو تا بعد عید نقشه ایران سیاه شده.
    الان تو مدارس نه تهویه ای ، نه بهداشتی ، نه پروتوکل بهداشتی ، نه ماسکی خیلی میزنن (معلم ها که اصلا نمیزنند) اونوقت انتظار داریم همه چی خوب پیش بره.
    مطمئن باشید اگر حداقل تا هفته اول اردیبهشت دوباره جدی گرفته نشه و کور کورانه دوباره اماکن اجتماعی باز باشند سیل بدی از امیکرون خواهیم داشت و همچنین تلفات بسیار زیاد.

  • ناشناس

    باسلام جناب وزیر خیلی خسته نباشی بابازگشایی مدارس فقط حقیقت بچه های مارو عذاب میدید بس که استرس دارن چطور درس بره تومغزشون من بچم امیکرون داره چند روزه زیر سرمه ترس داره تست هم بده علایم آمیکرونه تب ولرز داره اما مدرسه که نسخه وحال بچه منو میبینه فشارمیاره میگه بروتست بده عکسشو برام بفرست باورم بشه بچد امیکرون داره یعنی اهانت مدرسه به من وبچم یعنی من دروغ میگم بچم سه روزه زیر سرمه والان خودم هم گرفتم چون کناربچم هستم سرایت کرده ‌چطور بچه مریضمو بفرستم مدرسه که دیگرو هم مریض کنه شما وجدان دارید وزیر آموزش وپرورش شما اگر به فکر درس خوندن بچه ها هستی همون تو شرایط بد میزارید آنلاین باشن نه این که با تصمیم بی منطقتون هم والدینو اذیت کنید هم بچه های مارو عذاب بدید اینقدرکه این مدرسه های دولتی عذاب میدن بچه های مارو من که اصلا راضی نیستم از مدارس دولتی چون حرف حساب حالیشون نیست فقط زورگو هستن فقط خودشونو عالم میدونن خدا نگذره ازشون که فقط بازوزگویاشون عذابمون میدن ببندید این مدرسه های مزخرفتونو.بچم اصلا اصلا درس نخونه بهتره مدرسه اینجوری باترس ووحشت درس بخونه که هیچی تو مغزش نره .بچه خودتم اکه آمیکرون داشت اینجوری میگفتن بهش که باید بیاد حضوری کلاهتونو قاضی کنید بعد تصمیم بگیرید.

  • ناشناس

    بچه های مارو کردن سپر مریضیها با تصمیم مزخرفشون من که بچمو نمیفرستم درس بخونه بره که بمیره بچم مگه از سر راه پیداش کردم باهزار بدبختی ونداری بزرگش کردم .جناب وزیر محض رضای خدا شما اوضاع مریضیو میدونی اطلاع داری الان درچه وضعیه امیکرون درتهران؟؟؟؟خبر نداری برو به همه بیمارستانا واورژانس یه سری بزن .حتما میفهمی که چه خبره‌

  • ناشناس

    خداازسرکسی که مدرسه رواجباری کردنگذره

  • ناشناس

    توی مدارس هیچ پروتکلی رعایت نمیشه دانش آموزان مناطق محروم بامینی بوسهای تا سرپرکه مینی بوس ۱۶صندلی داره اینا۳۰نفرسوارمیشن میان مرکز بخش داخل مدرسه هم حتی یک الکل نیست تا تهویه و موارد دیگربعد نشستین و فقط الکی حرف میزنید

  • ناشناس

    من یک معلم هستم با یک فرزند یکسال و نیم که هیچ واکسن کرونایی نزده. و در این شرایط اصرار به حضوری شدن کلاسها دارند. من معلم کودک نوپای خودم را چطور مدرسه ببرم، یا به چه کسی بسپارم که ایمنی او را تضمین کنم. چرا فکر میکنیم بچه ها با حضور در مدرسه یاد میگیرند. تا دو سال پیش کدام معلم و دانش آموزی استفاده از فضای مجازی را برای آموزش بلد بود؟ چرا فکر ننی کنیم یک جهش آموزشی داشتیم و در شرایط بحرانی با سیستمهای پیشرفته آموزش را انجام دادیم. کدام مدرسه ما مجهز به ابزار الکترونیکی بود که بتوانیم از این ابزارها در کنار آموزشهایمان استفاده کنیم. هفته ها منتظر می ماندیم تا یک جلسه دانش آموزان را به سایت ببریم تا بعضی فیلمهای آموزشی را در اختیارشان قرار دهیم. مگر قبلا بچه ها علامه دهر بودند که حالا به قول مدیرم در حقشان اجهاف شده و افسردگی گرفته اند. حال بیایند در مدارس از افسردگی دربیایند و کرونا بگیرند و با افزایش جمعیت مبتلا و شروع پیک های بعدی و از دست دادن عزیزانمان باشیم. و من معلم با وجود برگزاری کلاس آنلاین توبیخ و غیبت غیرموجه برایم رد کنند. و حتی تهدید به اخراج شوم. اما من معلم یک انسان هستم که جان عزیزانم برایم ارزشمند است و اگر فرزندی داشتم که باید مدرسه میرفت. او را به مدرسه نمیفرستادم. آموزش در طول سال برایم از جانش ارزشمندتر نیست. چه بسا خودم دکترای تربیت بدنی هستم و دوره دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک خواندم ولی مطالب مربوط به فیزیک و شیمی دبیرستان را الان فراموش کرده ام. ولی زنده ام. و چیزهای جدیدتری یاد گرفتم. پس آموزش حضوری در این شرایط از فرزندان ما نابغه نخواهد ساخت‌.بیایید برای همدیگر و برای جان انسانها ارزش قائل شویم.

    • ناشناس

      جهش آموزشی؟؟در برنامه‌ایی مثل شاد؟؟ حتی معلم ها(ی زحمت کش) هم کلافه شدن .. شغل معلمی شغل شریفی هست ولی الان میانگین سواد کشور افت کرده و باید چاره ایی ، راه نجاتی پیدا کنیم .. معام دلسوز خیلی کم پیدا شده ..

    • ناشناس

      حداقل اگه مدارس غیر حضوری شد تو یه روزی یه جبرانی هم براش تعیین کنین عقب موندگی هامونو جبران کنیم ! ماشتلا مدرسه ما (دولتی) که تو دهم نوبت دو از ما نگرف یازدهم هم معدل نوبت اول یازده ام درست حسابی نداد . درنهایت سال دوازدهم رو من الان تو غیرانتفاعی میخونم .. برسید به مدارس دولتی نه درست حسابی تو کنکور کسی در میاد(تو شهرهای کوچیک) نه نتایج آزمونا خوبه تو مدارس دولتی .. دوسال مجازی شد لاقل تو تابستون جبرانی میذاشتین هر کی میخواس میرف که ما الان عین چی تو گل گیر نکنیم

  • ناشناس

    سلام من یک معلمم در دبیرستانهای قم به هیچ عنوان دانش آموزان پروتکلها را رعایت نمیکنند فاصله اصلا رعایت نمیشه هر چه ما اصرار بر رعایت داریم دانش آموزان برعکس عمل میکنند و حتی بعضی از همکاران نیز ماسک نمیزنند مدیران به دروغ ادعای رعایت را دارند و وقتی از اداره برای بازرسی می آیند کلاسها مرتب میشود حتی در زنگهای تفریح در کلاس درس دانش آموزان ماسکها را برمیدارند. خلاصه این که به هیچ عنوان دستور العملها رعایت نمیشود و هر روز تعدادی از دانش آموزان و همکاران مبتلا میشوند.

  • ناشناس

    بله چون اصلا حاضرنیستیم مدارس حضوری برگزارشود

  • ناشناس

    تروخدا حضوری کنین داریم دیوونه میشیم هیچی یاد نمبگیریم مخصوصا سال آخری ها

  • ناشناس

    جناب وزیر مابچه هامونو از سر راه برنداشتیم که برن مدرسه مریض بشن مدرسه هارو مجازی کنید اگر شما بفکر بچه های مانیستید خوب ما که هستیم ما بچه هامون به هزارو یک بدبختی بزرگ می کنیم بعد بفرستیمشون مدرسه تا خدایی نکرده مریض بشن
    لطفا جناب وزیر مدرسه هارو مجازی کنید?