کد مطلب: ۵۰۱۲۹۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

بازگشت به برجام چه تاثیری بر بورس دارد؟

بازگشت به برجام چه تاثیری بر بورس دارد؟

چند وقتی است که زمزمه‌هایی در رابطه با بازگشت به برجام و گشایش اقتصادی از سوی مسئولان شنیده می‌شود، اما گشایش دیپلماسی و بازگشت به برجام چه تاثیری بر بورس دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا امیدها برای بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها بیشتر شد و زمزمه‌هایی در رابطه با بازگشت به برجام شنیده می‌شود. اما بازگشت به برجام چه تاثیری بر بورس دارد؟

برخی از کارشناسان تاثیر برجام و گشایش سیاسی بر بورس را از منظر تغییرات قیمتی دلار تحلیل می‌کنند. به گفته آنها گشایش روابط دیپلماتیک و بازگشت به برجام باعث روند نزولی نرخ دلار می‌شود. کاهش قیمت دلار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت دو تاثیر متفاوت بر بورس دارد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام با اشاره به قیمت دلار گفت: با بازگشت به برجام دلار احتمالا ارزانتر می‌شود و این موضوع در کوتاه‌مدت باعث اصلاح بازار سهام می‌شود. اما اگر با برداشته شدن تحریم‌ها گشایش اقتصادی حاصل شود و شرکت‌ها بتوانند صادرات خود را راحت‌تر انجام دهند و وضعیت اقتصادی بهتر می‌شود و تمایلات و امید به آینده در میان‌مدت باعث رشد بازار سهام می‌شود.

این کارشناس در ادامه گفت: اما اگر گشایش اقتصادی مانند وعده‌های قبلی دولت در حد حرف باقی بماند و دلار نیز ریزش کند بازار سهام با رکود همراه می‌شود و ریزش سنگینی خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با نمادهایی که با ریزش دلار رشد می‌کند گفت: صنایعی مانند خودرو و بانک صنایعی هستند که با ریزش قیمت دلار رشد می‌کنند و ریزش قیمت دلار به نفع این نمادها است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازگشت برجام یعنی دلار 4000 تومنی و شاخص بورس 70هزارتایی(یعنی بیست برابرکمترازنرخ فعلی)و ماشین بیست میلیونی وخانه ارزان خوراک ارزان متناسب با درامد وکلا برگشت زندگی به دوسال قبل
    و سکته و سقوط ازاد خیلی چیزها انشالله به امید انروز

    • ناشناس

      وقتی برجام در حال اجرا بود این اتفاقا نیوفتاد…

    • ناشناس

      عمو جون اگه به سنت میخوره یادت باشه قبل از تو هم از زمان قطعنامه ۵۹۸ تا امروز بارها از این حرفها زیاد زدند

    • ناشناس

      پاسخ به این دوستمون که گفتن =وقتی برجام در حال اجرا بود این اتفاقا نیوفتاد…
      وقتی برجام درحال اجرا بود چندسالی بود که مملکت تو ارامش بود وشاخص بورس زیر 70 هزارواحد بود با سهماهایی با سود زیر10 پی ای خیلی شرکتها زیر 10 بود وقیمتشان هم خیلی خیلی پایینتر درکل اگه دوست دارید شاخص رویایی ببینید منتظر برجام و مذاکره نباشید کیسه پولهاتون اماده کنید و شاهد صعود دوباره همه چیز باشید
      برعکس سازش و مذاکره یعنی سقوط ازاد دلالها تو تمام زمینه های اقتصاد مخصوصا بورس

  • م

    اینهمه پول..درریزش ازدست مردم خارج شد به جیب چه کسانی رفته؟..چون این ریزش..به معنای اصلاح نبود..ایا اگربازرسان بخواهند میتوانند دزدها را دربورس تحویل دادگاه بدهند؟ایا حکم انها نباید اعدام باشد؟حتما جواب بلی هست.خیلی ازسفره ها خالی بود خالی ترشدند..رلزله و سیل و بلا…..حقمان است..ترحم نداریم

  • ناشناس

    سرجام

  • ناشناس

    5سال پیش که آمریکا تو برجام بود و توافق را امضا کردن گفتن از فردا دلار میشه 1000تومن.گوشت کیلویی30000تومن.پراید 4میلیون تومن. از این همه خیال بافی و زرزر کردن خسته نشدید!!!

  • ناشناس

    دیگه حرف کارشناساتون بدرد لای درز میخوره چی میگید واسه خودتون طوری حرف میزنید که آدم احساس میکنه ۱ هفته است کد بورسی گرفتین دلار از ۱۸ هزار رفت ۳۳ هزار بازار ریزش ابر سنگینی کرد…دلار از ۳۳ هزار اومد ۲۶ هزار باز بازار ریزش کرد که چی مثلا چی میگین واسه خودتون…

  • دست دلال کوتاه

    سهامداری کنید

  • واقع بین

    متاسفانه کارشناسان بورس ما هنوز با اطلاعات اولیه و مدرسه ای دارن تحلیل می کنن که نمونه اش تحلیل های سردرگم و نادرست در این چندماهه اخیر است و همه را با کنایه و حدس و گمان بیان می کنند . بهتر است تکنیکهای نوین و بین المللی تحلیلی را از سایت بلومبرگ استخراج کرده و متناسب با محیط بازار ایران چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و…. بومی سازی کنید و در سایت تجارت نیوز منعکس کنید وگرنه این گونه تحلیل ها به قول چرچیل ، می توان در هر بقالی و تاکسی به وفور یافت.

  • ناشناس

    تجارت نیوز عزیز شما وظیفتون پیشگویی و غیب گویی نیست
    شما فقط واقعیتها را نشر بده.مثلا بگید این هفته که گذشت شاخص منفی یا مثبت بود.یا فلان عرضه اولیه فلان روز عرضه میشه و اگه بینظمی در سازمان بود و تخلف نشر بده که رسیدگی بشه.(وظیفه رسانه در همه جای دنیا کشف تخلفات و گزارش دادن و برجسته کردن اون هست)
    نمیخواد کارشناس از اینده بازار پیشگویی کنه .مگه فیلم جومونگ هست
    تشکر از زحماتتون

  • ناشناس

    این کارشناس گفته نماد خودرویی وبانک رشد میکنند؟ خودرویها که نزدیک بیست ساله توضررند و سود سهم نمیدن و قیمتشان همگی از ده برابر تا سی برابر رشد کرده (به خاطر پازه شدن برجام) حالا با اشتی و برجام بازم میگین رشد میکنه!!!!بانکهایی که به خاطر دلارهایشان تا سی برابر هم رشد کردند بازم رشد میکنند!!!! اقایون با نظرات شماها خیلیا بیچاره شدند و میشوند
    جل الخالق چه کارشناسانی داریم

  • ناشناس

    سلام شب همه عزیزان بخیر اون عزیزی که میگه دلار زیر ۲۵ نمیاد اگر میخوای ظرر نکنی هرچه زودتر بفرش این فرصت را برای شماها گذاشتند که اگر دلار دارید ردش کنید این‌دفعه شوخی بردار نیست دلار یک ماه دیگه زیر ۱۵