کد مطلب: ۴۰۱۹۶۹

بازگشت پوند به بالاترین سطح هفتگی

بازگشت پوند به بالاترین سطح هفتگی

روز گذشته ارزش پوند در برابر دلار و یورو حدود ۰.۵ درصد تقویت شد تا جایی که هر یورو به ازای ۱.۲۴۴۵ دلار و ۱.۱۳۱۵ یورو مبادله شد.

مخالفت دادگاه عالی انگلیس با تصمیم دولت باعث تقویت ارزش پوند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه پوند استرلینگ لایو؛ دادگاه عالی انگلیس اعلام کرد که تصمیم نخست‌وزیر این کشور برای تعلیق موقت پارلمان این کشور غیرقانونی بوده است و این مساله امیدها به جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را تقویت کرده است. خانم هال، سخنگوی این دادگاه گفته است از نظر این نهاد، تعلیق پارلمان فاقد دلیل بوده و مجلس می‌تواند مجددا از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر بگیرد.

رای دادگاه عالی بیش از همه در بازار ارز موثر بود. نیل ویلسون، تحلیل‌گر ارشد بازار گفت: به نظر می‌رسد از نظر فعالان بازار، این رای علیه دولت مثبت بوده است.

روز گذشته ارزش پوند در برابر دلار و یورو حدود ۰.۵ درصد تقویت شد تا جایی که هر یورو به ازای ۱.۲۴۴۵ دلار و ۱.۱۳۱۵ یورو مبادله شد. با این حال پوند نتوانست در برابر ارزهای امن صعود محسوسی داشته باشد و تقریبا بدون تغییر نسبت به روز قبل و به ازای ۱.۲۲۷۳ فرانک سوئیس و ۱۳۳.۵۰۱۶ ین ژاپن مبادله شد.

جوردن راکستر، استراتژیست بازار ارز در موسسه «نامورا» گفت: هر چیزی که ضد بوریس جانسون و به نفع نمایندگان مخالف باشد می‌تواند باعث کاهش نااطمینانی بازار نسبت به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا شود و این خبر خوبی برای پوند خواهد بود.

از سوی دیگر روزنامه تلگراف انگلیس به نقل از منابع آگاه گفته است که جرمی کوربین، رهبر مخالفان دولت در مجلس می‌خواهد پس از آغاز به کار مجدد مجلس، برای باز پس گرفتن رای اعتماد از دولت جانسون تلاش کند. در شرایطی که دولت از در اختیار داشتن اکثریت در مجلس مطمئن نیست، این احتمال وجود دارد که دولت سقوط کند.

از سوی دیگر بوریس جانسون گفته است که از تصمیمش برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تحت هر شرایطی در سی و یکم اکتبر منصرف نمی‌شود و آن را خیانت به رفراندوم سال ۲۰۱۶ می داند. وی افزوده است که انگلیس نیاز به انتخابات مجدد مجلس دارد تا تکلیف مشخص شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.