فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۸۵۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازیگر مشهور هالیوود قربانی هک کیف‌ پول رمزارز شد

بازیگر مشهور هالیوود قربانی هک کیف‌ پول رمزارز شد

دزدی چند هزاردلاری از کیف‌پول رمزارز بازیگر مشهور هالیوود بعد از برگزاری خیریه توکن غیر قابل تعویض.

به گزارش تجارت‌‎نیوز : حدود یک هفته پیش از دزدی کیف‌پول، خیریه‌ای برای فروش NFT (توکن غیر قابل تعویض) از کالکشن توکن‌های بیل موری، بازیگر و کمدین مشهور هالیوودی برگزار شد. گفتنی است، بیل موری، کالکشن NFT با نام «The Bill Murray 1000» با همکاری صرافی کوین بیس در بازار عرضه کرده است. تا پیش از خیریه روز چهارشنبه نیز، ۸۱ بخش از این کالکشن عرضه شده بود.

برگزاری مزایده

در این خیریه هشتاد و دومین بخش این کالکشن هزارتایی به مزایده گذاشته شد. پس از جنگ آنلاین قیمتی، در نهایت توکن NFT مربوطه با شصت پیشنهاد قیمتی مختلف رو به رو شد. که با بالاترین پیشنهاد به قیمت ۱۱۹٫۲ اتریوم ( معادل ۱۸۵ هزار دلار) فروخته شد. خریدار خوش شانس با این خرید، این شانس را خواهد داشت تا به صورت حضوری با بیل موری ملاقات کند. همچنین یک نقاش، صحنه ملاقات آنها را برای فرد خریدار به تصویر خواهد کشید. این نقاشی در اصل روی بوم و بربستر بلاکچین متعلق به خریدار خواهد بود. لازم به ذکر است که تمام فرآیند این خیریه، با کمک تیم امنیتی متخصص رمزارز برگزار شد، تا مشکلی از لحاظ امنیت برای مزایده خیریه پیش نیاید.

دزدی از خیریه NFT

متاسفانه داستان این خیریه که به نفع سربازان بازنشسته و کادر درمان برگزار شد، به خوبی به اتمام نرسید. تنها چند ساعت بعد از برگزاری مزایده و انتقال پول به کیف پول دیجیتال بیل موری، هکری ناشناس، موفق به هک کیف‌پول شد و شروع به جا‌به‌جایی اتریوم‌ها کرد. این هکر همچنین سعی کرده بود که هشتصد عدد از NFTهای کلکسیون‌ را نیز به سرقت ببرد. اطلاعات موجود پس ازسرقت نشان می‌دهد که هکر توانسته‌ تمام مبلغ را از خیریه به حسابی در صرافی بایننس منتقل کند. تیم امنیت دیجیتال این بازیگر بعد از گذشت پنج روز نتوانسته‌اند این هکر یا گروه هکری را شناسایی کنند.

خبر خوشحال کننده این است که پس از انتشار خبر دزدی خیریه، یکی از طرفداران این بازیگر که در مزایده نیز شرکت کرده بود اما جز برندگان مزایده نبود، به صورت داوطلبانه به خیریه‌ای که قرار بود این پول‌ها به آن اهدا شود، ۱۲۰ اتریوم ( ۱۸۵٫۵۰۰ دلار) اهدا کرد. این دزدی نشان می‌دهد که هیچ فردی در دنیای رمزارز، حتی یک سلبریتی مشهور با وجود تیم امنیتی نیز از حمله‌ی هکر‌ها در امان نیست. تیم امنیتی بازیگر درجستجوی هکر‌ها به کمک پلیس و آنالیز داده‌های رمزارزی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار