حجم ویدیو: ۳۱.۹۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۵ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اختلاف آماری تا لحظه آخر!

اختلاف آماری در داده‌های اقتصادی اعلام شده توسط دولت سیزدهم تا روز پایانی استقرار دولت ادامه یافت و دو رقم متفاوت از موجودی خزانه توسط دو نهاد اعلام شد.

به گزارش تجارت نیوز،

مسئولان دولت سیزدهم به تازگی آخرین وضعیت از موجودی خزانه را تشریح کردند. با این حال، به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم که سابقه‌ای طولانی در ارائه داده‌های متناقض داشته، در آخرین روزهای فعالیت خود نیز دست از انتشار آمارهای ضدونقیض برنمی‌دارد.

روز پنجم مردادماه، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم، اعلام کرد خزانه با موجودی 30 هزار میلیارد تومانی و در وضعیتی قابل اطمینان به دولت بعدی تحویل داده خواهد شد. تنها یک روز پس از آن و در ششم مردادماه اما احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد این دولت، در نامه‌ای به محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، رقم متفاوتی را از وضعیت خزانه اعلام کرد.

در این نامه ذکر شده که موجودی نقدی خزانه 10.5 هزار میلیارد تومان و خالص مطالبات از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز حدود هشت هزار میلیارد تومان است. همچنین در این نامه تاکید شده که خزانه بابت تنخواه، بدهی به بانک مرکزی ندارد. در نتیجه، طبق نامه خاندوزی، موجودی خالص خزانه در پایان دولت سیزدهم معادل 18.5 هزار میلیارد تومان است.

این در حالیست که تیم اقتصادی دولت سیزدهم تاکنون توضیحی درباره اختلاف 11.5 هزار میلیارد تومانی موجودی خزانه، طبق اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم ارائه نکرده‌اند. حال باید دید که حواشی آمارهای اعلام شده از وضعیت خزانه در پایان دولت سیزدهم به کجا خواهد رسید و مسئولان دولت سیزدهم به این اختلاف آماری واکنش نشان خواهند داد یا در مقابل آن سکوت می‌کنند؟

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.