فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۲۰۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲/ بازار سهام از نفس افتاد

پایان بورس امروز 29 مهر 1402/ بازار سهام از نفس افتاد

بورس تهران که امروز را افزایشی آغاز کرده بود، در میانه راه از نفس افتاد تا شاخص کل بازار، در نهایت رشد هزار و 400 واحدی را ثبت کند. این در حالی بود که حجم و ارزش معاملات خرد همچنان بر طبل رکود می‌کوبید و تراز پول حقیقی هم منفی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز دو روند افزایشی و کاهشی را تجربه کرد و اگرچه در نهایت مثبت ماند اما خبر از بی‌رمقی بازار می‌داد. بر این اساس، شاخص کل بورس امروز با رشد 1429 واحدی در پله دو میلیون و 24 هزار واحد ایستاد و رشد 0.07 درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن اما شرایط بهتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد و نشان داد که وضعیت معاملات سهام شرکت‌های کوچک و متوسط از شاخص‌سازها بهتر بوده است. بر این اساس شاخص هم‌وزن با رشد سه هزار و 268 واحدی، معادل 0.48 درصد بالا رفت و در سطح 686 هزار و 245 واحد رسید. امروز شاخص کل فرابورس هم تنها 65 پله بالا رفت و به سطح 25 هزار و 92 واحد رسید.

پایان بورس امروز 29 مهر 1402

نمادهای موثر

امروز نمادهای فولاد، نوری، فملی و شبهرن بیشترین تاثیر منفی و نمادهای خودرو، خساپا و کگل، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. سصفها، ثشاهد، ثامان، خگستر، تکاردان، ثفارس و وبملت نیز پرتراکنش‌‌ترین نمادهای بورسی بودند.

امروز همچنین نمادهای آریا و وسپهر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شاوان، وهور، حسینا، کوثر و خاور، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، دی، خاور، بمولد، کرمان، شاوان، فن‌افزار و ثپردیس پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

ارزش و حجم معاملات

امروز بورس تهران معاملاتی به ارزش چهار هزار و 194 میلیارد تومان را تجربه کرد. فرابورس هم شاهد معاملاتی به ارزش 9 هزار و 878 میلیارد تومان بود.

امروز همچنین حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی پنج میلیارد و 300 میلیون برگه سهم با ارزش سه هزار و 335 میلیارد تومان بود. گفتنی است امروز هم بازار سهام شاهد خروج 179 میلیارد تومان پول حقیقی بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.