کد مطلب: ۹۰۰۰۸۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۹ اسفند ۱۴۰۲ / بازار سهام رنگ عوض کرد

شاخص‌های کل و هم‌وزن رشد کردند / ۵.۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد/ صندوق های درآمد ثابت ۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کردند / حجم معاملات خرد به ۵.۷ میلیارد برگه سهم رسید / ارزش معاملات خرد ۳.۱ همت شد

پایان بورس امروز 9 اسفند 1402 / بازار سهام رنگ عوض کرد

بورس تهران امروز مثبت شد و 66 درصد از نمادهای بازار در محدوده مثبت معامله شدند. با وجود رشد شاخص‌های کل و هم‌وزن، نوسان قیمت نمادهای مثبت که عموما در دامنه مثبت یک درصد معامله شده‌اند، حاکی از بی‌رمقی بازار و تردید معامله‌گران برای ورود جدی به دادوستد سهام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری درباره عوارض انتشار اوراق 30 درصدی هشدار داده بود. این تحرک تازه از سوی سازمان بورس که مدت‌ها بود در کما به سر می‌برد، سهامداران را نسبت به نجات بازار سهام از وضعیت رکودی فعلی، اندکی امیدوار کرد و در نتیجه این خوشبینی، بورس تهران امروز مثبت شد. امروز اغلب نمادهای گروه‌های بانکی، خودرویی و املاک و مستغلات در محدوده مثبت معامله شدند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با رشد هشت هزار و 722 واحدی معادل 0.43 درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و 54 هزار و 739 واحد قرار گرفت. فولاد با رشد دو هزار و 253 واحد رشد، بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشت.

پایان 9 اسفند

شاخص هم‌وزن نیز امروز مثبت شد و با رشد چهار هزار و 917 واحدی، 0.69 درصد بالا رفت و در سطح 714 هزار و 170 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

اگرچه امروز شاخص‌های سهامی رشد کردند اما حجم و ارزش معاملات خرد کاهشی بود. حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش به پنج میلیارد و 700 میلیون برگه سهم رسیده است.

ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم با کاهش نسبت به روز گذشته، تا این لحظه روی رقم سه هزار و 125 میلیارد تومان رسیده است.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در معاملات امروز بازار سهام مثبت شد اما در رقمی بسیار شکننده قرار گرفت. به این ترتیب، بازار سهام تا لحظه تنظیم این گزارش با ورود 5.5 میلیارد تومان پول حقیقی روبرو بوده است. صندوق‌های درآمد ثابت هم تا این لحظه بیش از 15 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرده‌اند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.