فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۷۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اذر ۱۴۰۲ / بازار طلا از رکود خارج می‌شود؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اذر 1402 / بازار طلا از رکود خارج می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در نخستین هفته آذرحرکت آرام افزایشی داشت. در صورتی که طلای جهانی سقف تاریخی ۲۰۳۹ دلاری را نمی‌شکست این هفته نیز بازار طلا با بازدهی منفی بسته می‌شد. در هفته جاری رشد قیمت طلا بیشترین بازدهی را در بازارهای مالی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه هفته نخست آذر را با بازدهی مثبت پشت‌سر گذاشت و روند بازار فلز زرد در دو روز پایانی هفته همواره افزایشی بود. این بازار به تبعیت از افزایش قابل توجه قیمت طلای جهانی نوسانات رو به بالا داشت. 

Screenshot 2023-12-01 at 4.29.01 PM

تحلیلگران بازارهای مالی با اشاره به تحرکات افزایشی طلای جهانی می‌گویند حرکت انس از منطقه ۱۸۱۴ دلاری شروع شده و در هفته جاری توانست سقف مقاومت ۲۰۱۴ دلاری را بشکند. آنها محدوده مقاومت بعدی را منطقه ۲۰۵۰ دلار عنوان می‌کنند و معتقدند طلای جهانی در حال اصلاح است و برگشت به قیمت ۲۰۱۷ یا ۲۰۲۰ دلاری می‌تواند برای انس جهانی محتمل باشد. تحلیلگران بازارها  فتح محدوده‌هایی مثل ۲۰۷۰ دلار را نیز قابل انتظار می‌دانند و معتقدند در صورت قدرتمند بودن حرکت، انس به سمت کانال ۲۰۹۶ دلاری نیز حرکت خواهد کرد. 

ارزندگی محدود قیمت‌ها در بازار طلا

کارشناسان اقتصادی نیز تحرکات بازار سکه و طلای داخلی را متاثر از انس جهانی می‌دانند. آنها سقف قیمت سکه امامی را منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و کف آن را محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عنوان می‌کنند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت ۲۰۳۸ دلاری در حال معامله است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند محدوده فعلی قیمت‌ها در بازار طلا ارزندگی بسیار زیادی ندارد اما منطقه‌ای است که به عنوان ناحیه تصمیم‌گیری می‌توان از آن یاد کرد. آنها با توجه به مفروضات فعلی یعنی قیمت دلار و انس جهانی طلا، قیمت‌ طلا و سکه را زیر میانگین تعادلی یا منطقه ارزشی سکه در نظر می‌گیرند.

رشد محدود قیمت در خانواده سکه‌ها

روز گذشته نهم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان معامله شد. روز گذشته سکه‌ بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله این هفته قیمت نیم‌سکه رشد ۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با همین مقدار افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رشد محدود پنج هزار تومانی روی رقم پنج میلیون و ۸۵۵ هزار تومانی ایستاد.

امروز قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۷۳۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد دو هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.