فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۷۲۱

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس:

برای اصلاح سیاست های ارزی به نفع تولید و شرکت‌های بورسی، راهی جز کاهش فاصله نیما و بازار آزاد نداریم

 برای اصلاح سیاست های ارزی به نفع تولید و شرکت‌های بورسی، راهی جز کاهش فاصله نیما و بازار آزاد نداریم

جعفر قادری نماینده مجلس گفت: دولت برای جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی می‌بایست نرخ دلار نیما را به تدریج افزایش و نرخ بازار آزاد را همزمان کاهش دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

 عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دوشنبه شب در حاشیه نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت چهاردهم و بخش خصوصی، اعلام کرد: اختلاف قیمت بین نرخ ارز آزاد و نیما باید به حداقل برسد.

این نرخ می بایست تا جایی که توجیه دارد، کاهش یابد. او وعده داد: این سیاست به تدریج دنبال و اجرایی خواهد شد. این گزارش حاکی است: نرخ کشف شده در سامانه نیما عمدتا به عنوان مولفه‌ای تعیین کننده در ارزیابی سهام شرکت‌های صادرکننده بورسی مدنظر تحلیل‌گران و فعالان بازار قرار می‌گیرد. نرخ دلار نیما در ماه‌های اخیر به تدریج تعدیل و به حاشیه نرخ بازار آزاد نزدیک شده است. امروز سه‌شنبه نرخ دلار در سامانه نیما به مرز ۴۷ هزار تومان نزدیک شد.

جعفر قادری، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت از سیاست جدید ارزی وزارت اقتصاد،گفت: اگر خواهان اصلاح سیاستهای ارزی به نفع تولیدکنندگان و شرکت‌های بورسی هستیم، راهی جز این نداریم که؛ نرخ دلار نیما را به نرخ دلار در بازار آزاد نزدیک کنیم.

جعفر قادری، با بیان این‌که کاهش فاصله دلار نیمایی با دلار بازار آزاد ایده خوبی برای جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد ایران به شمار می‌رود، تاکید کرد: البته نزدیک کردن نرخ نیما به دلار بازار آزاد کار راحتی نیست و اجرای آن به دقت و مراقبت تیم اقتصادی دولت چهاردهم و حرکت تدریجی بر مبنای روند بازار نیاز دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی می‌بایست نرخ دلار نیما را به تدریج افزایش و نرخ بازار آزاد را همزمان کاهش دهد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.