کد مطلب: ۸۱۳۷۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند انس جهانی طلا / موج اصلاحی طلا تمام می‌شود؟

بررسی روند انس جهانی طلا / موج اصلاحی طلا تمام می‌شود؟

معامله‌گران و سرمایه‌گذران انس جهانی طلا در انتظار جلسه مهم روز جاری هستند تا روند آتی بازار را بشناسند. از بعد تکنیکال دو سناریوی اصلی پیش روی انس جهانی طلا قرار دارد که در این گزارش به آن‌ها پرداختیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فدرال رزرو ایالات متحده صورتجلسه سیاست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در تاریخ 2 تا 3 می را در ساعت 22:30 به وقت تهران، چهارشنبه، 24 می منتشر خواهد کرد.

طی این جلسه، بینش ارزشمندی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو و پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره در کوتاه‌مدت ارائه خواهد شد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دقت گزارش‌ها را برای هر گونه اشاره‌ای در مورد موضع فدرال رزرو در مورد تورم، رشد اقتصادی و نرخ‌های بهره که می‌تواند بر بازارهای مالی تأثیر بگذارد، زیر نظر خواهند داشت.

در جلسه گذشته FOMC چه گذشت؟

در نشست ماه می، FOMC تصمیم گرفت که نرخ بهره فدرال را 25 واحد پایه افزاش دهد و به محدوده 5.00 تا 5.25 درصد، مطابق با انتظارات بازار، افزایش دهد. این حرکت منجر به افزایش کل 500 واحد پایه از مارس 2022 شده است. بانک مرکزی در بیانیه خود، مرجع "پیش بینی" تشدید سیاست‌ها را حذف کرد و در را برای توقف احتمالی در جلسه بعدی (13 تا 14 ژوئن) باز گذاشت.

FED

فعالان بازار در جلسه آتی ژوئن، صورتجلسه را برای یافتن سرنخ هایی در مورد حرکت بعدی بانک مرکزی بررسی خواهند کرد. اگرچه احتمال افزایش نرخ بهره در واکنش به آخرین دور از داده‌های اقتصادی افزایش یافته، اما همچنان اندک است و انتظار برای توقف است.

اهمیت FOMC minutes برای معامله‌گران انس جهانی

نشست ماه می سیگنال‌هایی از "مکث تهاجمی" در پیش رو ارائه کرد. اگر صورتجلسه آن لحن را تایید کند، واکنش بازار محدود خواهد شد. در حالی که انتظار نمی‌رود اظهار نظرهایی در مورد کاهش نرخ تا پایان سال ارائه شود، اما در صورت وجود، ممکن است باعث تضعیف شاخص دلار (DXY) شود. رفتار شاخص دلار، عموما، عکس رفتار قیمت انس جهانی طلاست.

تمرکز بر دیدگاه فدرال رزرو از نرخ فعلی در رابطه با اوج است و اینکه آیا در کنار تشدید استانداردهای اعتباری ناشی از بحران بانکی، این نرخ به قدری محدودکننده است که تورم را به دو درصد بازگرداند.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

در بررسی تکنیکال چارت قیمت انس جهانی، ابتدا تایم فریم 4 ساعته را مدنظر قرار می‌دهیم. قیمت انس جهانی طلا از هفته اول مارچ تا کنون را می‌توان در ساختار زیر فریم‌بندی کرد. همان‌گونه که در تصویر قابل مشاهده است، انس جهانی طلا طی یک روند صعودی پنج موجی، برای دومین بار به سقف تاریخی خود در محدوده 2065 تا 2073 دلار حمله کرد. نکته قابل توجه تکرار اندازه اصلاح در موج دوم و چهارم این روند است. پس از آن و ضعف قدرت تقاضا در عبور از سقف تاریخی، فروشندگان، بازار را به دست گرفتند.

OUNCE 4H

در ادامه با عبور قیمت از کف کنترلی روند صعودی (محدوده 1973 دلار) گمانه‌ تکنیکالیست‌ها برای تغییر روند صعودی افزایش یافت. حالت دیگری که می‌توان در نظر گرفت، وارد شدن بازار به روند ساید است. این سناریو تنها در حالتی امکان‌پذیر است که پس از بازگشت قیمت به بالای باکس نارنجی‌رنگ، کف‌های پایین‌تری ثبت نکند.

اما در سناریوی اول (روند نزولی)، اگر با توجه به اخبار پیش روی بازار، روند نزولی تایید شود، باید منتظر موج جنبشی بعدی در راستای دستیابی به تارگت 1939 دلاری باشیم. با این وجود پیش بینی اینکه شروع موج جنبشی بعدی از کدام محدوده خواهد بود، دشوار است. طبق آنالیز چارت انس طلای جهانی در تایم‌فریم یک ساعته دو محدوده را می‌توان برای پایان موج اصلاحی در نظر گرفت. (دو حالت مطرح شده برای پیش بینی محدوده پایان روند اصلاحی در تصویر رسم شده است.)

OUNCE 1H 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.