خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۵۶۴۲

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بررسی جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا یک ماه آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از اداره مالیاتی مرکز تهران افزود: طرحی از سال گذشته در مجلس برای مالیات بر سوداگری یا عایدی سرمایه وجود داشت که بنا داریم در مدت یک ماه آینده با تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان امور مالیاتی، نظرات وزارت اقتصاد در این زمینه به کمیسیون منتقل شود.

وی گفت: با هماهنگی و حمایت یکپارچه دولت و مجلس جزئیات مالیات بر سوداگری به صحن مجلس بازمی‌گردد و تصویب آن کمک می‌کند تا بخش‌های مولد تقویت شوند و فعالیت‌های سوداگرانه کاهش یابد.

خاندوزی با اشاره به مشکلات مؤدیان مالیاتی گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به ناقص اجرا شدن فرایند الکترونیکی شدن پرونده‌ها و مالیات هوشمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر فرایندها اصلاح می‌شد امروز شاهد پرونده‌ها به شکل سنتی و کاغذی نبودیم و مراجعه مردم نیز کمتر بود.

وی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و با سرعت خیلی بیشتر این فرآیند انجام خواهد شد.

خاندوزی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مؤدیان مالیاتی مربوط به اطلاعات سنوات گذشته است که برگه‌های مالیاتی برای آن‌ها صادر شده، اما اطلاعاتی در اختیار مؤدیان نیست تا آن‌ها را تسویه کنند که قرار شد اصلاحیه و بخشنامه‌ای در این رابطه صادر شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیش از ۱۰ ساله همین وعده ها را می دهند .دقیقا مثل آزادراه تهران شمال.

  • محمد

    اداره مالیاتی با جامعه ای سردرگم،،تا جامعه آماری دقیق وصحیح ومنطقی نشود،، اداره مالیات با عملکرد خود بی عدالتی را اجرایی می کند. این قانون از اساس غلط است وتبعیض آمیز چرا که شهرهای کوچکی هستند که املاک میلیاردی دارد ومثتنی شده اند، دوم اینکه مالیات از چهار صفری که از مردم ربوده شده اوج بی عدالتی است،، بعد از آن تبعات این قانون که به ظاهر به اسم مردم ضعیف است کمک به فرار سرمایه از کشور می‌کند و مردم را به خرید به ترکیه وامارات ترغیب می کند، صبغه عملیاتی دارایی خراب است نمونه قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار بود روی قیمت تمام شده محصول باشد ولی برای یک پرس غذا چندین مرتبه ارزش افزوده دریافت می‌شود وقیمت را تا چهل درصد بالا می‌برد،، این است نظام بازدارنده مالیاتی متاسفانه..

    • ناشناس

      کاملا صحیح میفرماید چرا هیچ وقت بیلان کاری اخذ مالیات داده نمیشود فقط دریافت میشود چرا أموال مسولان شفاف نمیگردد چرا و هزار چرا دیگر