کد مطلب: ۴۲۴۱۷۵

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تشریح کرد:

برنامه فولاد برای بورس

برنامه فولاد برای بورس

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با توجه به افزایش عرضه فولاد به بورس برای کاهش قیمت‌ها، گفت: زمانی که سطح قیمت مورد نظر اعلام نمی‌شود و فقط اعلام می‌شود که باید کاهش یابد، برای تولیدکننده پیام غیرشفاف ارسال می‌کند که سبب آشفتگی بازار نیز خواهد شد و اکنون صنعت فولاد ایران می‌تواند نقش ارزآوری بسیار بهتری داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در رابطه با افزایش عرضه فولاد به بورس برای کاهش قیمت‌ها، اظهار کرد: در صحبت از افزایش یا کاهش قیمت بین تولیدکننده و کسی که می‌خواهد محصول را صرفا به فروش برساند و فروشنده است، مفهوم گنگی ایجاد شده و اختلاف نظر به وجود می‌آید. زمانی که سطح قیمت مورد نظر اعلام نمی‌شود و فقط اعلام می‌شود که باید کاهش یابد، برای تولیدکننده پیام غیرشفاف ارسال می‌کند که سبب آشفتگی بازار نیز خواهد شد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: اگر سطح قیمت یا دامنه قیمتی اعلام شود، بسیار بهتر می‌توان سیاست‌های تنظیم بازار را اجرا کرد. متاسفانه در حال حاضر فقط شاهد هستیم که اعلام می‌شود قیمت کاهش پیدا کند یا افزایش نیابد ولی اینکه سطح قیمتی مدنظر مسئولان تنظیم بازار چیست، برای همه صنعتگران این حوزه موقعیت مبهمی ایجاد کرده است.

احرامیان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، صنعت فولاد ایران می‌تواند نقش ارزآوری بسیار بهتری داشته باشد. بزرگترین مشکل ما این است که روز به روز فاصله قیمت‌ها به دلیل سیاست‌های داخلی بیشتر می‌شود و این در شرایطی که کشور نیازمند ارز است، موقعیت جالبی نخواهد بود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا جمعه گذشته در کنفرانسی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به وضع تحریم علیه ایران پرداخت، وی مدعی شد که این تحریم‌ها صنایع مرتبط با ساخت و ساز، عمران، معدن‌کاری، پارچه، فلز و آهن را هدف قرار خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.