کد مطلب: ۴۶۵۰۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟

کدام کارگزاری برای فروش سهام عدالت بهتر است؟

دو ماه از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها و سپس کارگزاری‌ها می‌گذرد اما عملکرد برخی از آنها نتوانسته موجب رضایت سهامداران شود، کدام کارگزاری عملکرد بهتری داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز از آغاز فروش سهام عدالت دو ماهه می‌گذرد، سهامداران در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه می‌توانستند نسبت به فروش سهام خود از طریق بانک‌ها اقدام کنند.

این فروش به نحوی است که سهامداران در بانک وکالتنامه‌ای امضا کردند و به بانک اجازه دادند تا از طریق واسطه کارگزاری خود 30 درصد سهام عدالت متقاضیان را بفروشد.

اما پس از گذشت دو ماه انتقادها به عملکرد بانک‌ها در این خصوص به حدی است که برخی از سهامداران می‌گویند ما دیگر به بانک اعتماد نداریم.

برخی از سهامداران می‌گویند که حدود دو ماه از ثبت درخواست فروش در بانک می‌گذرد اما هنوز هیچ مبلغی برایشان واریز نشده است، برخی هم که پیگیری کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که کارگزار ناظر برایشان انتخاب نشده است.

بهترین و بدترین کارگزاری در فروش سهام عدالت

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری در خصوص عملکرد کارگزاری‌ها در این دو ماه، کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند.

اما کارگزاری بانک سپه این موضوع را رد می‌کند.

عظیم ثابت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه در گفتگو با تجارت‌نیوز در واکنش به این موضوع گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، به جز در مواردی نادر همه این کارها به صورت روزانه و با زحمات فراوان همکاران ما در حال انجام است. خیلی از این مشکلات به ایراداتی که در اطلاعات اولیه هویتی سهامداران محترم وجود دارد، برمی‌گردد و ما براساس اطلاعاتی که شرکت سپرده‌گذاری در اختیار ما قرار می‌دهد، نسبت به فروش سهام شان اقدام می‌کنیم.

کارگزاری‌ها باید اطلاع‌رسانی کنند

همچنین شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرد که سهام 600 هزار نفر از سهامدارانی که درخواست فروش سهام خود را داده‌اند فروخته نشده و کارگزاری‌ها باید به این افراد اطلاع دهند که علت فروخته نشدن سهامشان چیست؟

کارگزاری‌ها تا پایان تیر ماه فرصت داشتند تا به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت آن‌ها چیست و طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری می‌شود.

پیش از این که این ضرب‌الاجل برای کارگزاری‌ها تمام شود، مدیر عامل کارگزاری آگاه و بانک ملت انجام این کار را در زمان محدود اعلامی ناممکن دانستند.

محمدرضا سرافزاز، مدیر عامل کارگزاری آگاه معتقد است که این کار در فرصتی که داده شده قابل انجام نیست.

مهدی پورستار، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما هر سهمی که قابل فروش باشد، می‌فروشیم؛ چه دلیلی وجود دارد که نفروشیم. مشکلات سهام عدالت پیچیدگی زیادی دارد که با اقدامات این چنینی حل نمی‌شود.

اما شرکت سپرده‌گذاری در این خصوص معتقد است که در مورد 600 هزار سهامدار، اطلاعات فروش در اختیار شرکت‌های کارگزاری است و باید اطلاع‌رسانی کنند. فرصت کم هم اصلا مطرح نیست، بحث اطلاع‌رسانی است.

آخرین اخبار و نتایج پیگیری‌های تجارت‌نیوز درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت این سایت خبری بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چیزی به اسم خوب در ایران وجود نداره باید بین بد و بدتر یکیو انتخاب کنی…

  • ناشناس

    من الان مفید فروختم خوبه یا نه

    • ناشناس

      شما چند فروختی؟همشو فروختی؟؟

  • ناشناس

    دوستان بهترین کارگزاری سامانه سعدی بقیه مخصوصا مفید اشغاله تمام

  • ناشناس

    سلام دوستان من ی ماه فروختم سامانه سعدی هیچ خبری نیس این چ وضعشه مردمو سرکار گذاشتن

  • مهدی

    ماشتباه کردم کارگزاری مفیدو انتخاب کردم ؟بزرگترین اشتباهم این بود

    • ناشناس

      مگه بده کارگزاریش؟منم میخاستم مفیدو انتخاب کنم که

    • ناشناس

      سلام خیلی بده

  • فقط به فقط((خداااا))

    بدترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت کارگزاری مفیدهست مااین اشتباه روکردیم شما های جدیداین اشتباه رونکنید…الان داره میشه6ماه که سهاممونوگذاشتیم برای فردش دراین مدت دریغ ازیه ریال که برای ماریخته باشند.باتشکرازسایت خوبتون.شمارکقسم به جان عزیزتون میدم پیگیرآزادشدن فروش سهام عدالت باشیدوالاگرفتاریم.وبخاطره همینم اومیم و60درصدمونوفروختیم

  • فقط به فقط((خداااا))

    راستی یادم رفت چندکقت پیش که قراربراین شدکه فروش سهام آزادشه رییس جمهوراعلام کردکه به عنوان عیدی این کاروانجام داده پس کوچراهیچ خبری ازفروش سهام نیمده تابه امروزکه 23/12/1399هست

  • علیرضا

    دوستان
    من خودم هنوزموفق به فروش نشدم
    ولی اگه کازگزاری هاتون مشکل داره اول سفارشاتون رو بر دارید بعد قسمت تغییر کار گزار ناظر برید و عوض کنید

  • ناشناس

    اقا سهام عدالت کی واریزمیشه.به جدم قسم بدهکارم گرفتاری دارم

  • یه جوون ایرانی

    آقا خواهشن تکلیف ما بدبختارو مشخص کنید ، این سهام عدالت برای ما هستش یا نه ، اگه برای ما مردم هستش پس چرا نه میتونیم بفروشیم نه پولی میدن بهمون نه هیچی . اگه برای شماست پس چرا به اسم مردمه و عدالته .
    دیگه راه و روشی هم مونده که ما مردمو عذاب بدید یا گذاشتین به موقعش رو کنین . دیگه باید چیکار کنیم ، دیگه از چی باید بگذریم ، دیگه باید چیمون و فدا کنیم ؟به هر چیزی که فکر کنی تو این مملکت ، خودتم بکشی بهش نمیرسی همه چیز آرزوی غیر قابل دستیابی شده دیگه چیکار کنیم ؟؟؟ باید مثال بزنم باشه یکیش ماشینه که جفت کلیه هاتم بفروشی شاید یه آهن پاره به اسم پراید هم ندن بهت یکش خونست که حتی اجاره هم نمیشه کرد چه برسه خریدش یکیش تشکیل زندگی و ازدواجه که اونم غیر قابل دستیابیه مثل یه چاهیه که داخل یه دره هست اگه توش بیوفتی راه فراری نیست دیگه …
    من یه جوون ایرانیم که فقط اسم جوون و یدک میکشم ، اینقدر بدبختی و فلاکت دیدم و کشیدم و دارم میکشم که از زندگی تو همین 20 سال زندگیم سیر شدم . آرزوم اینه که کاش هیچ وقت اصلا وجود نداشتم .
    فقط من نیستم هرکی و دور ورم میبینم بدتر نباشه ، بهتر نیست حالش . دیگه خودمونو که نمیتونیم بیشتر از این گول بزنیم . اینا واقعیته .
    فقط امیدوارم درست شه همین .
    به خدا مدیونین اگه اینو منتشر نکنین .