کد مطلب: ۵۸۰۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۴ شهریور / خودرویی‌ها بهتر از دیگر گروه‌های بورسی

پایان بورس امروز ۲۴ شهریور / خودرویی‌ها بهتر از دیگر گروه‌های بورسی

امروز شاخص کل بورس امروز با ۸۶۶۵ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس امروز با ۸۶۶۵ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص هم‌وزن هم امروز با ۱۴۴۹ واحد منفی در محدوده ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت.

در پایان بازار امروز ارزش کل معاملات به پنج هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان رسید و این رقم نسبت به چند هفته گذشته کاهش چشمگیری را داشته است. هفته گذشته ارزش معاملات تا ۱۴ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود اما روند اصلاحی یک هفته گذشته مانع از روند صعودی ارزش معاملات شد.

در بازار امروز بیشتر نمادها افت قیمت را تجربه کردند این مساله فقط برای گروه‌های بزرگ بازار نبود و گروه‌های کوچک هم با روندی منفی به کار خودشان پایان دادند.

گروه فلزات اساسی، شیمیایی‌ها و بانک‌ها امروز با تحرکات ناامید کننده‌ای بودند و در پایان بازار هم بیشتر نمادهای این گروه‌ها قرمزپوش به کار خودشان پایان دادند. در این میان گروه خودرویی اما روند مثبت‌تری را داشت و عمده نمادهای این گروه با تحرکات مثبت به کار خودشان پایان دادند.

امروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از پنج هزار و ۶۹۵ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین حدود ۴۱۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد ۱۱۸نماد و افت بیش از سه درصد ۱۵۹نماد اتفاق افتاد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلا بازار بورس رفت تا 5 سال دیگه

  • ناشناس

    چراچرت وپرت تحویل مردم میدی.چرانمک به زخم امثال ماسهامداران متضررمیپاشید.کجای خودرویی بهتربوده خساپازندگی ماراریخت بهم .کارگزاری حافظ دائم پیام میده مرحله دوم زهرماری شمادرسجام صورت نگرفته میخوام کدت ببندم .خب ببندانترخانم ببندمیمون اقا.ببین کارگزاریت به اتش میکشونن مردم یاخیر.هرروزعده ای کارشناس اب دوغ خیارخورسرکوچه نشین میان چرت وپرت وچرندیات تحویل مردم میدن .حرف نزنیدگنگ بشید.کربشیدلال شوید.بمیریدشمابورس راه خودش بلده

  • ناشناس

    سهامدارن خرد همه ضرر….

    • ناشناس

      واقعا، ضرر بازار برای ما دم به دقیقه، اونوقت چند میلیون و چند صد هزار سهم عرضه اولیه به صندوق ها و حقوقی ها.
      جالبه شاخص فقط رشد کرده این چند ماه و چندتا شاخص ساز، بقیه سهام ها هیچ رشدی نداشتند یا رشدی که داشتند پس دادند، حتی برخی از سهم ها حمایتی که در شاخص یک میلیون و صد هزار حفظ کرده بودند الان تو شاخص یک میلیون و پانصد هزار از دست دادند و همچنان منفی هم میل می کنند. جالب تر اینکه گزارش شرکت های مذکور هم کاملا مثبت و رو به رشد بوده و هست.

  • ناشناس

    از دلایل اصلی ریزش بورس اولا) تصمیمات هیجانی و وارد صف فروش شدن سهام داران آمار و در ثانی) سهام داری فست فودی ( امروز بخر و دو هفته بعد بفروش) است.
    برادران سهام دار، فرض کنید سهام شرکتی را خریدید، در هر مشارکتی بیش از دو میلیون سهام دار شرکت می کنند و به هر کد بورسی ۱۰۰ سهم هم که برسد ۲۰۰ میلیون سهم توسط شرکت فروخته شده اگر بعد از دو هفته یا یک ماه ارزش سهام ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کند، آیا به این خاطر بوده که ارزش شرکت و فروش آن در این مدت کوتاه به طور میانگین ۱۵ درصد رشد داشته؟
    نه، تنها به این خاطر بوده که پول سهام داران وارد شرکت شده و ارزش سهامش را در طی این مدت کوتاه (دو هفته) به این میزان رشد داده است، حالا اگر سهام داری واقعی کنیم (حداقل یک سال به بالا) تا شرکت فرصت پیدا کند از پول های ورودی جهت کارهای عمرانی و توسعه ای خود استفاده کند و مبادلات تجاری و مالی خود را با شرکای داخلی و خارجی گسترش دهد، ارزش سهامش رشد بهتری هم خواهد داشت و آن گاه فروش اشکالی ندارد ولی اگر بعد از دو هفته وارد صف فروش شویم و یک پنجم سهام داران ( ۲۰۰ هزار نفر) سهامشان را با سود مثلا ۱۵ درصدی بفروشند و دو هفته بعد هم یک پنجم سهام داران (۲۰۰ هزار نفر دیگر) بخواهند سهامشان را با سود ۱۰ تا ۱۵ درصدی بفروشند، نتیجه چه می شود؟
    این می شود که نه تنها شرکت در این مدت کوتاه نتواسته از پول های ورودی جهت کارهای عمرانی و گسترش مبادلات تجاری و مالی خود استفاده کند بلکه ۴۰۰ هزار نفر که هر کدام ۱۰۰ سهم خریده بوده اند با سود ۲۰ درصدی از شرکت خارج شده اند و اینجاست که ارزش سهام رشد نمی کند و چه بسا بعد از مدتی دچار افت قیمتی هم شود، به عبارت دیگر تنها پول جیب به جیب شد یعنی از جیب عده ای به جیب سهام داران فست فودی رفت. برای رفع این مشکل هم تنها یک راه حل وجود دارد و آن هم سهام داری با دید طولانی مدت یا حداقل میان مدت یک سال به بالا و کنار گذاشتن دید فست فودی دو هفته ای است، حالا خود دانید، و السلام.

    • ناشناس

      این مردم عادی نیستند که بورس رو سبز یا قرمز میکنند. بلکه حقوقی ها و حقیقی های وابسته به اونها هستند.

  • علی

    سلام وقت اضافه برای حمایت از صندوقها واقعا مردم را شرمنده کرده.!!!!

  • ناشناس

    چراخودرویی ها رو از بورس اخراج نمی کنید هربار خودرو را الکی باد می کنن کل بازار منفی میشه این خودرویی ها جا پا بذارن جز بدبختی و ورشکستگی و بد نامی چیزی ندارن قدم نحسشون در بورس فقط ریزش کل بازار و در بر داره

  • ناشناس

    اینم از رییسی که میگفت بورسو ال میکنم و بل میکنم.کو پس هر روز داره بدتر میشه که

    • ناشناس

      فعلا که همش وعده الکی بوده

  • ناشناس

    دو ساعت پیش عالیجناب شستا گزارشش اومد روی کدال…. افزایش 92 درصدی سود انباشته. همچنین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در قسمت سایر برنامه های با اهمیت شرکت اومده خیالتان از بابت افزایش سرمایه راحت باشه بخرید شستا را و بزارید یکسال بماند.افزایش سرمایه کم سابقه 1173 درصدی داره

  • ناشناس

    ما از کارناشناسها توقع بیخود داریم وقتی وضع افتضاح وشیاد گونه خودروسازها دربورس بهتر از بقیه معرفی میشه.

  • ناشناس

    وعده های پوچ