کد مطلب: ۵۱۵۹۵۹

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

بررسی تاثیر اخبار سیاسی بر بورس / خروج از پروتکل‌ها «پیش‌خور» شده است!

بررسی تاثیر اخبار سیاسی بر بورس / خروج از پروتکل‌ها «پیش‌خور» شده است!

یک کارشناس بورس می‌گوید: معمولا بعد از اینکه تصمیم نهایی در رابطه با خروج ایران از پروتکل‌های الحاقی یا تصویب لایحه بودجه گرفته می‌شود بازار سهام در دو یا سه روز ابتدایی بر اساس تاثیر و جو هیجانی حاصل از تصمیم گرفته شده مثبت یا منفی می‌شود اما بعد از چند روز دوباره به حالت معمول و متعادل خود بازمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق جلسه امروز مجلس پروتکل الحاقی از ۵ اسفند ۹۹ متوقف و بازرسی‌های آژانس صرفا محدود به نظارت‌های پادمان خواهد شد. اما این تصمیم چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه دامنه نوسان نامتقارن بورس گفت: چیزی که مشخص بود این است که راهکارهایی مانند کاهش دامنه نوسان و بسته افزایش ظرفیت اعتباری کوتاه‌مدت بودند و بازار سهام پس از چند روز به شکل قدیم خودش بازگشت. اما بازار سهام منتظر بحث‌های بلندمدت مانند تعیین تکلیف شدن لایحه بودجه و خروج ایران از پروتکل‌های الحاقی بودند و به نظرم بورس بازاری هوشمند است و سهامداران و بازار قبل از هز اتفاقی نتایج را پیش‌خور می‌کنند.

این کارشناس در رابطه با روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا گفت: روی کار آمدن بایدن در آمریکا تغییر مهره و تغییر تاکنیک در سیاست‌های آمریکا است و این انتخاب در بالاترین حد خود یک تغییر استراتژی است و به نظرم چشم‌انداز آمریکا هیچ تغییر نکرده است. چون در سیاست‌های کلی ایران و آمریکا تغییر خاصی حاصل نشده و اگر روابط ایران و آمریکا در همین سطح بماند قیمت دلار نیز نوسان ندارد و در نتیجه بازار سهام نیز تغییر خاصی نمی‌کند. اما به نظرم بورس تثبیت قیمت دلار را پیش‌خور کرده است و برای همین به افزایش قیمت‌های جهانی و سایر متغییرهای مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد و درجا می‌زند.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی روند بورس در آینده گفت: به نظر می‌رسد چون تغییرات زیادی صورت نگرفته بازار سهام رشد یا نزول شدیدی در آینده نخواهد داشت و متعادل خواهد بود.

این کارشناس در پایان افزود: معمولا بعد از اینکه تصمیم نهایی در رابطه با خروج ایران از پروتکل‌های الحاقی یا تصویب لایحه بودجه گرفته می‌شود بازار سهام در دو یا سه روز ابتدایی بر اساس تاثیر و جو هیجانی حاصل از تصمیم گرفته شده مثبت یا منفی می‌شود اما بعد از چند روز دوباره به حالت معمول و متعادل خود بازمی‌گردد.

همچنین به عقیده عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با پروتکل‌های الحاقی گفت: خروج از پروتکل‌های الحاقی یک جور نمایش انتخاباتی برای مجلس است و آمریکا نیز این موضوع را می‌داند و پیش‌بینی می‌شود خروج ایران از این پروتکل‌ها با واکنشی از سمت آمریکا همراه نباشد و همین موضوع باعث می‌شود اتفاق غیر منتظره‌ای در بازار دلار و بورس رخ ندهد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا اگر دولت فقط اراده کنه بورس از همین فردامثبت می شود

  • ناشناس

    اینهم بیت کوین که بعضی توهم زدگان مدرن میگن تحلیل داره
    با حرف ایلان ماسک گرون شد با حرف خودش حبابش بزودی خالی میشه بیلی گیتس مدیر مایکروسافت هم اخیرا اظهار نظر کرده
    >>توئیت ایلان ماسک علیه قیمت بیت کوین و اتریم ( اقتصاد نیوز)
    >>بیل گیتس: بیت‌کوین ندارم و علاقه‌ای هم به آن ندارم (ایسنا)تجارت نیوز عزیز درسته در مورد ارز دیجیتاله ولی دونستن واقعیت برا مردم مهمتره لطفا تایید کن

  • سهامدار زیان دیده

    دیگر هیچ اعتمادی به دولت، مجلس و قوه قضائیه نیست، اشتباه کردیم اعتماد کردیم.

  • بورس کلاهبردار

    داداش پول پالایش من با سی درصد تخفیف بایدحداقل سیزده هزار باشه پس چرا هشت تومنه

  • سامان

    مجلس در ایران کاملا فرمایشی هست و قدرتش صفر هست صلاح کار را گروه دیگری دیکته میکنند

  • ناشناس

    معنی تعادل یعنی 70 درصد ضرر !

    • ناشناس

      از واقعیت فرار نکنید.

    • ناشناس

      همین شماها که فکر می‌کنین نقطهٔ تعادل بورس ۷۰ درصد پایین‌تره بورس رو به گند کشیدین.

  • ناشناس

    من تا امروز میگفتم خوب میشه ولی شرایط را که میبینم تازه میفهمم که ای کاش خیلی وقت پیش خروج زده بودم . چون مشکل بورس و مسکن و خودرو …. نیست مشکل زندگی کردن در کشوری به نام ایران است

  • ناشناس

    با نظرات کارشناسان محترم موافقم….. فقط مشکل اینجاست که بورس بشدت ریزش داشته و دیگر جایی برای اصلاح بیشتر ندارد … اگر این روند ادامه پیدا کند اکثریت مردم جامعه که در بورس شراکت داشته اند متضرر خواهند بود و این به نفع هیچکس نیست.

  • عباس رضازاده

    کدوم تعادل مرد ناحسابی تعادل مونده

  • میلاد قدرتی

    معنی تعادل یعنی بدبختی ملت