کد مطلب: ۳۵۵۴۷۷

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد

استعفای ظریف با بورس چه می‌کند؟

استعفای ظریف با بورس چه می‌کند؟

مهدی رضایتی می‌گوید: با خبر استعفای وزیر امور خارجه کشور، این احتمال وجود دارد که این اتفاق افزایش نرخ دلار را در پی داشته باشد و با توجه به اینکه بازار سهام در کوتاه‌مدت تحت تاثیر دلار است این امر موجب می‌شود که با استعفای ظریف ریزشی در بازار سهام نداشته باشیم.

با شوک استعفای محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشور، بازار سهام در جریان معاملات امروز با افت دو هزار واحدی شاخص کل مواجه شد، به‌طوری که شاخص کل بورس پس از رشدهای متوالی از ابتدای هفته، امروز با کاهش دو هزار واحدی، کانال ۱۶۶ هزار واحدی را از دست داده و در کانال ۱۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز، در خصوص تاثیر استعفای محمدجواد ظریف بر بازار سهام می‌گوید: برخلاف انتظار، بازار امروز واکنش شدیدی به استعفای محمدجواد ظریف نشان نداد و در ابتدای جریان معاملات که قیمت سهام‌ها در دامنه منفی معامله شدند، رفته‌رفته از دامنه منفی خارج شده و بعضا در دامنه مثبت معامله شدند.

وی ادامه می‌دهد: خبر استعفای وزیر امور خارجه کشور، خبر بسیار نگران‌کننده‌ای بوده که این اتفاق می‌تواند پیام‌آور شکست سیاست خارجی باشد و اگر واقعا این اتفاق بیفتد نشان می‌دهد آقای ظریف از فرجام FATF، برجام و پالرمو ناامید شده است.

رضایتی اضافه می‌کند: اثر این خبر در بلندمدت مطلوب نخواهد بود. اما مشاهده کردیم بازار سهام، امروز به این خبر وزن زیادی اختصاص نداد و ترجیح داد متعادل دنبال شود. در بلندمدت اثر این اتفاق بیشتر در سیاست‌های خارجی و فرجام تحریم‌های پیش رو نمایان می‌شود.

این کارشناس تاکید می‌کند: به‌نظر می‌رسد استعفای وزیر امور خارجه می‌تواند روی قیمت دلار تاثیر بگذارد و حداقل روند کاهش قیمتی را که از روز گذشته شروع شده بود را متوقف کند. همچنین این احتمال وجود دارد که این اتفاق افزایش نرخ دلار را در پی داشته باشد و با توجه به اینکه بازار سهام در کوتاه‌مدت تحت تاثیر دلار است، این امر موجب می‌شود که ریزشی در بازار نداشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همون کاری که با مملکت کرد

  • ناشناس

    بازار سرمایه هم همیشه یه چیزی برای منفی شدنش میگرده پیدا کنه