کد مطلب: ۴۶۹۸۱۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران:

آیا تغییرات مالیاتی قیمت طلا را ارزان می‌کند؟ / پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در هفته جاری

آیا تغییرات مالیاتی قیمت طلا را ارزان می‌کند؟ / پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در هفته جاری

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در آخرین روز هفته، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه را در سال ۹۸ تعیین کرد که معتقدیم این اقدام قیمت طلا را ارزان نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنج‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی از سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. جدا از خبر مالیاتی که از نگاه برخی فعالان منجر به رشد قیمت سکه شد، گروهی باور داشتند، افزایش قیمت دلار نیز زمینه‌ساز تحریک خریداران این بازار شد. حال آیا با تغییرات مالیاتی قیمت طلا ثابت باقی می‌ماند ؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات مالیاتی قیمت طلا را ارزان می‌کند؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا هیچ اتفاق سیاسی یا اقتصادی در بازار طلا رخ نداده است. از این‌رو نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی درباره قیمت طلا تا پایان هفته داشت. در آخرین روز هفته، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه را در سال ۹۸ تعیین کرد که معتقدیم این اقدام قیمت طلا را ارزان نخواهد کرد.

محمد کشتی‌آرای افزود: روند قیمت طلا و سکه همانند روز پنج‌شنبه است و قیمت طلا در اولین معاملات هفته نسبت به روز پنج‌شنبه ثابت باقی مانده است؛ به طوری که قیمت طلای 18 عیار همچنان بالای یک میلیون تومان است.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم با قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه طرح جدید با قیمت 10 میلیون و 650 هزار تومان فروخته شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت پنج میلیون و 350 هزار تومان، سه میلیون و 50 هزار تومان و یک میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام دیار طلا بالا میره مطمئنم تا یک پانصد تا آذر میره

  • حسن

    طلا تا گرمی 800 تومن جا داره بیاد

  • ناشناس

    امروز که صعودیه

  • ناشناس

    طلا بزودی میپکه

  • آ.

    سلام .عزیزان.
    غصه نخورید .به زودی طلا به۱۲۵۰ خواهد رسید.
    میگی نه نگاه کن.