کد مطلب: ۵۳۳۰۲۸

یک کارشناس بورس پاسخ می‌دهد:

جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟

جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟

تاثیر جلسه سران سه قوه در بازار سرمایه هنوز مشخص نیست و در هاله‎‌ای از ابهام قرار دارد. از نگاه برخی کارشناسان در شرایط فعلی بازار و با توجه به ریزش شاخص کل بورس بازار نیاز به تزریق نقدینگی از سوی نهادهای بیرونی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس روند نزولی را در پیش گرفت و بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز تاثیری منفی بر شاخص کل داشتند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معضل و مساله اصلی بازار سهام در این روزها نبود نقدینگی است و باید از طرف نهادهای بیرونی تزریق نقدینگی به بازار صورت گیرد.

این کارشناس بازار در این مورد افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد از سهم‌ها در صف فروش قفل هستند و فشار فروش بسیاری از سهم‌های بزرگ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این کارشناس بازار درباره تاثیر جلسه سران سه قوه بر بازار سرمایه گفت: اثرات این جلسه بر بازار سرمایه هنوز مبهم است و ابعاد آن برای کارشناسان مشخص نیست اما باید توجه کرد که بسیاری از تصمیمات نیازی به برگزاری جلسات طولانی‌مدت ندارند بلکه فقط نیاز به تصمیمات سریع دارد. به طور مثال تخصیص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه که در این شرایط بازار باید سریع صورت گیرد به جلسات متمادی نیازی ندارد.

خبری‌زاد در بخش دیگری بیان کرد: در شرایط فعلی بازار، کاهش حجم مبنا برای آنکه قیمت پایانی سهم ها افزایش یابد بسیار اهمیت دارد و مهم است. همچنین تسهیل مقررات داخلی در بازار سرمایه و متقارن شدن دامنه نوسان بر مثبت شدن و تسهیل شرایط بازار تاثیر دارد.

این کارشناس بازار درباره روند نماد معاملاتی «فملی» به عنوان یکی از نمادهای شاخص‌ساز گفت: این نماد در جریان افزایش نرخ جهانی مس در روز جمعه روند مثبتی را در چهارم اردیبهشت ماه طی کرد اما امروز باز هم اثر این عامل از بین رفت و دوباره صنایع ملی مس منفی شد. باید توجه داشت به دلیل عرضه انباشته‌ای که در سهم‌ها وجود دارد در زمان منفی شدن بازار، فشار فروش به سهم‌های بزرگ و شاخص ساز می‌رسد.

اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.