کد مطلب: ۳۸۱۵۵۵

واکنش اتحادیه طلا به اتخاذ مالیات بر سکه / اخذ مالیات بر کاهش قیمت سکه بی‌تاثیر است

واکنش اتحادیه طلا به اتخاذ مالیات بر سکه / اخذ مالیات بر کاهش قیمت سکه بی‌تاثیر است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: اخذ مالیات بر سکه بر کاهش قیمت سکه تاثیری ندارد. این اقدام روندی است که در اکثر کشورها اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به سازمان امور مالیاتی شهر استان تهران و ادارات کل امور مالیاتی موضوع مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی را ابلاغ کرد. بر این اساس خریداران بیش از 20 سکه مشمول مالیات 150 تا 250هزار تومانی به ازای هر قطعه سکه شدند. اخذ مالیات بر سکه در حالی از سوی رسانه‌ها مطرح شد که فعالان اقتصادی نسبت به این خبر واکنش‌های منفی زیادی نشان دادند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که هدف سازمان امور مالیاتی از اخذ مالیات خریداران سکه چیست؟ آیا هدف تنظیم بازار و تعدیل قیمت سکه است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اخذ مالیات بر سکه قیمت این کالای سرمایه‌ای را ارزان خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: اخذ مالیات بر سکه بر کاهش قیمت سکه تاثیری ندارد. این اقدام روندی است که در اکثر کشورها اجرا می‌شود. هر ساله تمام مشاغل در خرداد ماه اظهارهای نامه‌های مالیاتی خود را پُر کرده و تحویل اداره امور مالیاتی می‌دهد، مگر با اخذ مالیات از دیگر مشاغل قیمت کالاهای صنعتی و غیرصنعتی ارزان شده است؟

ابراهیم محمد ولی تصریح کرد: اخذ مالیات نوعی درآمدزایی برای دولت است. در این بازه زمانی مردم سرمایه‌های خود را به کالا تبدیل می‌کنند و حالا سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون عایدی خود را ناشی از افزایش قیمت‌ها طلب می‌کند، این امری بدیهی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.