کد مطلب: ۵۲۳۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت‌های کرونا نفت را ارزان کرد / بی‌تاثیری اختلالات کانال سوئز در قیمت نفت

محدودیت‌های کرونا نفت را ارزان کرد / بی‌تاثیری اختلالات کانال سوئز در قیمت نفت

با افزایش دوباره نگرانی‌ها برای تقاضای سوخت در بازارهای جهانی به دلیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای کرونا، قیمت نفت حدود دو درصد کاهش یافت و افزایش قیمت ناشی از به گل نشستن یک کشتی غول پیکر باری در کانال سوئز را از بین برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز یک کشتی غول پیکر باری در کانال سوئز به گل‌نشست، کانال سوئز یکی از مهم‌ترین آبراه‌های دنیا است که بخش زیادی از نفت مورد نیاز جهان از این مسیر منتقل می‌شود. این اتفاق باعث افزایش قیمتی یک شبه، در بازار نفت شد اما این صعود قیمت نفت پایدار نبود.

امروز به دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته کووید-۱۹ و موج جدیدی که در سراسر اروپا و کشورهای دیگر باعث محدودیت‌های جدید قرنطیه‌ای شده، قیمت نفت دو درصد افت کرد.

به گزارش رویترز، با افزایش دوباره نگرانی‌ها برای تقاضای سوخت در بازارهای جهانی به دلیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای کرونا، قیمت نفت حدود دو درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، معاملات آتی نفت خام برنت پس از جهش قیمت یک شبه بر اثر اختلالات کانال سوئز، امروز ۱٫۸ درصد در هر بشکه کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده پس از صعود مشابه برنت، امروز با ۲٫۱ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید.

طبق گزارش رویترز، در اوایل این هفته، نگرانی برای محدودیت‌های قرنطینه‌ای، تاخیر روند واکسیناسیون و متوقف شدن رشد تقاضا باعث کاهش قیمت نفت و تقاضا در این بازار شده بود، اما روز چهارشنبه روند قیمت نفت به شدت معکوس شد، زیرا به گل نشستن یک کشتی باری بزرگ در کانال سوئز احتمالا ۱۰ تانکر حامل ۱۳ میلیون بشکه نفت را مسدود کرده است.

رویترز در ادامه عنوان کرد: روز چهارشنبه با انتشار اطلاعاتی که نشان می‌داد تقاضای بنزین در ایالات متحده بهبود یافته و نرخ بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها در حال افزایش است،به بازار نفت کمک شد .با این‌ حال، این عوامل حامی بازار، کوتاه‌مدت بودند.

بر اساس این گزارش، ویوک ظار، تحلیلگر کالاهای بانک کامان‌ویت، گفت: با اینکه عوامل انسداد سوئز و تقاضای ایالات متحده به وجود آمد، اما سوالات و نگرانی‌های کاهش تقاضادر بازار را پاک نمی‌کند.

وی به رویترز گفت:در حالی که تمرکز کارشناسان بر روی تقاضا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای و شیوع موج جدید کرونا در اروپا بود، اما شاهد افزایش موارد کووید ۱۹ در کشورهایی مانند هند و برزیل هستیم، اقتصادهای در حال توسعه برای رشد پایدار تقاضای نفت بسیار مهم هستند.

طبق گزارش رویترز، هند روز چهارشنبه بالاترین آمار مرگ و ابتلا به کرونا را در یک روز گزارش و اعلام کرد که یک نوع ویروس جدید از بیماری کرونا پیدا شده است.

همچنین چهار منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند، با توجه به نگرانی‌های مداوم تقاضا، کاهش قیمت‌ها و انتظارات از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش ، اوپک پلاس در جلسه‌ای که اول اول آوریل تشکیل می‌شود، محدودیت‌های عرضه فعلی خود را تا ماه مه افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لحظه‌ای نفت برنت ۶۳ دلار و ۲ سنت است.

همچنین قیمت لحظه‌ای نفت وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده به ۵۹ دلار و ۸۸ سنت رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.