کد مطلب: ۴۶۴۳۹۱

تحلیل مخاطبان تجارت‌نیوز از آینده بازار ارز:

کرونا با قیمت دلار چه می‌کند؟

کرونا با قیمت دلار چه می‌کند؟

کاهش خبرساز قیمت دلار موجی از تردید را بین مردم ایجاد کرده است. تردید برای آنکه آیا دلار واقعا به آرامش رسیده است یا بازار ارز بار دیگر نوسان قیمت را تجربه می‌کند؟

کاهش خبرساز قیمت دلار موجی از تردید را بین مردم ایجاد کرده است. مردمی که نگرانی برای بازار ارز، جز لاینفک زندگی و معیشت‌شان است. اسکناس امریکایی که مرز قیمت ۲۶ هزار تومان را هم پشت سر گذاشته بود حالا به قیمت ۲۰ هزارتومان عقبگرد کرده است.

بانک مرکزی اعلام کرده است که عزم راسخی برای بازگشت ارز صادراتی و کاهش دوباره قیمت‌ها دارد. در همین زمینه محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری هم دیشب خبر داد که منابع مالی مسدود شده ایران در برخی از کشورها آزاد شده است و از این منابع در بخش حواله‌ای بانک مرکزی استفاده می‌شود تا نگرانی و مشکلات وارد کنندگان مرتفع شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته بود: از همان ابتدا هم عنوان شد که تلاطم بازار ارز بیشتر یک جنگ روانی و هیجانی از بیرون و چند مرکز مانند دوبی و سلیمانیه است که با خرید فردایی و فضاسازی تعدادی دلال و صراف در بازار ارز ایجاد می‌شود.

واعظی تاکید کرده بود که قبلا هم دولت گفته است که وضعیت بازار ارز ساماندهی خواهد شد و به ثبات قبلی بر می‌گردد.

این ادعای واعظی و البته وعده بانک مرکزی محل تردید رسانه‌ها و مردم شده است. برخی از رسانه‌ها اعتقاد دارند که کاهش قیمت ارز مقطعی است و دلار دوباره نوسان قیمت را تجربه می‌کند. این در حالی است که برخی دیگر از رسانه‌ها اعتقاد دارند موج کاهش قیمت دلار تداوم خواهد داشت.

در این میان برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم درباره آینده قیمت دلار اعتقاد دارند که دولت برای تامین بودجه زیر فشار است و به سادگی نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد. این دسته از مخاطبان به اوج گرفتن دوباره کرونا و تعطیلی احتمالی مرزها و کند شدن صادرات اشاره می‌کنند و می‌گویند ورودی دلار به کشور محدود می‌شود. برخی دیگر به گشایش‌های ارزی و آزاد شدن منابع بلوکه شده ایران امیدوارند و معتقدند که دلار باز هم کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

در ادامه نظر برخی از این دسته از مخاطبان را می‌خوانید:

- «دلار به ۱۸ تومان می‌رسه و مثل سال ۹۷ داغ سودهای گزاف به دل دلال‌ها می‌مونه»

- «ای کاش دلار ارزان بشه تا بازاری‌ها هم برای گران کردن اجناس‌شون قیمت دلار را بهانه نکنند»

- «با توجه به اختلاف قیمت ۷۰۰ تومنی خرید در صرافی نسبت به فروش, قطعا دلار نزولی هست»

- «دولت می‌خواد از کجا دلار بیاره که مدام می‌گه دلار تزریق می‌کنیم قیمت میاد پایین؟ نفت که نمی‌فروشیم، صادرکننده‌ها رو هم که بانک مرکزی داره اذیت می‌کنه»

- «اگه وضعیت کرونا بدتر نشده بود و مرز باز می‌شد می‌گفتیم صادرات می‌شه و دلار میاد. الان چی؟»

- «یه بار هم دلار ۸ هزار تومان شد ولی فقط توی اخبار!»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عمام

    زهی خیال باطل

  • ناشناس

    من دیگه رررررد دادم…