کد مطلب: ۵۸۲۱۱۲

پلی استیشن ۵ پرو در چه تاریخی عرضه می‌شود؟ / قیمت کنسول‌های بازی خانگی هفته چهارم شهریور

پلی استیشن ۵ پرو در چه تاریخی عرضه می‌شود؟ / قیمت کنسول‌های بازی خانگی هفته چهارم شهریور

نوسانات مستمر نرخ ارز و تنش‌های سیاسی، بر بازار محصولات تکنولوژیک و دارای فناوری در ایران اثر گذاشته و این آشفتگی‌ها باعث شده تقریباً الگوریتم تغییر یا افزایش قیمت تمام محصولات که شامل قیمت کنسول هم می‌شود از چند ماه یک بار به چند روز یک بار و حتی گاهی اوقات به چند ساعت یک بار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موضوع آشفتگی قیمت دلار به وضوح در بازار کنسول‌های بازی‌های ویدئویی و لوازم جانبی آنها لمس می‌شود و هر آن قیمت دستگاه‌ها و کنترلرها بر اثر نوسانات نرخ ارزهای شاخص همچون دلار، تغییرات محسوسی را تجربه می‌کند.

در حقیقت کوچک‌ترین نوسان در روند ارزش‌گذاری هر دلار آمریکا در بازار آزاد، تناوب چشمگیری را در بازار محصولات تکنولوژیک و کنسول‌های خانگی ایجاد می‌کند.

احتمال عرضه پلی استیشن ۵ پرو در سال ۲۰۲۴

طبق آخرین اخبار، سونی احتمالا قصد دارد کنسول پلی استیشن ۵ پرو خود را در سال ۲۰۲۴ به قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار کند.

این خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که احتمالا سونی در راستای توسعه و پیشرفت کنسول قدرتمند و محبوب خود یعنی کنسول پلی استیشن ۵، بر روی ساخت PS5 Pro کار می‌کند و تصمیم دارد این کنسول را در اواخر سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ و در رنج قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار به علاقمندان پلی استیشن عرضه کند.

اگر این خبر درست باشد و پلی استیشن ۵ پرو با این قیمت به دست طرفداران برسد، می‌توان گفت که این گرانترین کنسول پلی استیشن تاکنون است. اما مطمئنا سونی ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت که متناسب با قیمت آن خواهد بود.

در این شایعات که توسط یک یوتیوبر معروف به نام Moore's Law Is Dead منتشر شده، آمده است که پلی استیشن ۵ پرو از تراشه جدید و قدرتمند AMD SOC بهره می‌برد و با تلویزیون‌های ۸K سونی سازگار است. به نظر می‌رسد این تلویزیون‌ها نیز قرار است تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ روانه بازار شوند.

از آنجا که این اخبار منبع رسمی ندارند، نمی‌توان بر درستی آنها صحه گذاشت و مسلما تا زمان اعلام رسمی از سوی سونی هیچ چیز مشخص نیست.

قیمت کنسول‌ها در هفته پایانی شهریور ۱۴۰۰

4 page 0001 1 1

3 page 0001 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    قیمت ها بالاس واقعا پس کی قراره قیمت ها تکون بخورن