کد مطلب: ۷۷۶۷۱۴

منابع مالی مسکن مهر تامین می‌شود

منابع مالی مسکن مهر تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: به منظور کمک به متقاضیان، وزیر راه و شهرسازی دستور داده تا منابع مالی تکمیل واحدهای مسکن مهر تامین شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا جعفری در مراسم افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: با تلاش جهادی توانستیم پروژه‌های امروز را تحویل داده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در مسکن مهر نواقصی وجود دارد که از متقاضیان می‌خواهیم با صبر و حوصله خود به ما کمک کنند.جعفری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بسیاری از مشکلات و نواقص مسکن مهر سال آینده رفع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین منابع، مشکلات پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پشت سر می‌گذاریم. ( منبع: ایسنا)

میزان مالیات واحدهای مسکن مهر مشخص شد

میزان مالیات واحدهای مسکن مهر در مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی اعلام شد. بر اساس این مصوبه مالیات این واحدها حدود 300 هزار تومان تعیین شده است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز 8 اسفند 1401 میزان مالیات واحدهای مسکن مهر را تصویب کردند.با تصویب مجلس میزان مالیات واحدهای مسکن مهر برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به موجب این مصوبه، برات مالیات طرح (پروژه)‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن (شامل ساخت، آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۲ در طرح(پروژه)‌های تفاهم‌نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل سه میلیون ریال برای هر واحد تعیین می‌گردد و هیچگونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش‌افزوده بابت خرید مصالح به این طرح(پروژه)‌ها تعلق نمی‌گیرد.

مشکلات ساخت خانه‌های مسکن‌ مهر

خانه‌های مسکن‌ مهر قرار بود راهی باشد تا تعداد زیادی از مستاجران که آرزوی خانه‌دار شدن داشتند با مبلغ پایینی صاحب خانه شوند. اما حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت مسکن مهر و افزایش افسارگسیخته تورم مشخص نیست که هنوز چند درصد از متقاضیان قادر به پرداخت هزینه‌های واحدها هستند.

از سوی دیگر همین حالا نیز دولت بدهی بالایی به پیمانکاران دارد و با توجه به کمبود شدید بودجه در سال جاری به نظر نمی‌رسد توانایی پرداخت این بدهی‌ها وجود داشته باشد. البته این کسری بودجه، خود مانع دیگری برای تامین هزینه‌های این پروژه است.

همان‌طور که اشاره شد تنها کمتر از دو ماه تا پایان سال جاری باقی مانده و حتی اگر دولت قادر باشد در این مدت واحدها را با وجود مشکلات ذکر شده به متقاضیان تحویل دهد به نظر می‌آید کیفیت لازم را دارا نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.