کد مطلب: ۲۹۷۹۶۲

روابط تجاری ایران و عراق چه خواهد شد؟

روابط تجاری ایران و عراق چه خواهد شد؟

یک فعال بازار عراق می‌گوید: ناآرامی‌های اخیر میان ایران و عراق تمام خواهد شد و روابط تجاری این دو کشور هم به روال عادی بازخواهد گشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار عراق در سال‌های اخیر به‌عنوان بازاری مهم و استراتژیک برای ایران مطرح بوده است و تجار ایرانی حساب ویژه‌ای روی این بازار منطقه‌ای باز کرده‌اند و آشکارا می‌توان گفت که عراق جزو پنج مقصد اول صادراتی ایران در کشور‌های منطقه است. صادرات ایران به عراق در سال گذشته بیش از شش میلیارد دلار بوده است. حال برخی کارشناسان می‌گویند که ناآرامی‌های اخیر میان ایران و عراق می‌تواند حجم تجاری این دو کشور را کاهش دهد.

در همین حال عضو هیات مدیره کانون انجمن صنفی صنایع غذایی به تجارت‌نیوز گفت: در شرایط فعلی عراقی‌ها در آستانه تشکیل دولت هستند و احزاب فعال در این کشور نیز مداما قصد دارند تا قدرت‌نمایی و از پتانسیل‌های کاندیدای مورد نظر خود حمایت کنند.

علی شریعتی در ادامه افزود: ایران مشکلی با دولت عراق ندارد و در چند ماه گذشته شاهد افزایش توریست عراقی به کشور بودیم و در مقابل هم ایرانی‌های زیادی به این کشور درحال سفر هستند. اما برخی موضوع‌های حاشیه‌ای باعث شد که برخی تنش‌ها میان گردشگران عراقی با ایران یا بالعکس آن حاصل شود.

این فعال بازار عراق در پاسخ به این پرسش که با توجه به نابه‌سامانی‌های اخیر در عراق روابط تجاری این دو کشور چه خواهد شد؟ پاسخ داد: معتقدیم در روزهای آینده ناآرامی‌ها تمام خواهد شد و روابط تجاری ایران و عراق هم به روال عادی بازخواهد گشت.

شریعتی گفت: برخی عوامل پشت پرده در انتخاب رئیس جدید دولت عراق در تلاش‌اند برخی تنش‌ها را میان این دو کشور همسایه ایجاد کنند تا به این شکل بتوانند آرامش منطقه را برهم زنند اما به عقیده ما این ناآرامی‌ها مقطعی و گذراست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.