کد مطلب: ۳۸۲۲۴۷

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تجارت با همسایگان در سال ۹۸ افزایش می‌یابد

تجارت با همسایگان در سال 98 افزایش می‌یابد

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: در سال 98 توجیه تجارت خیلی بالاتر رفته و بنابراین فعالان اقتصادی کشورهای همسایه هم حاضر نیستند که بازار ایران را از دست بدهند. بنابراین به نظر می‌رسد که در سال 98 تجارت با همسایگان افزایش یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که با توجه به تشدید تحریم‌ها وضعیت صادرات در سال 98 چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: آمار صادرات دو ماهه نشان می‌دهد که در صادرات کالا به سایر کشورها رشد داشته‌ایم. ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در ایران وجود دارد، در حال حاضر کشورهای منطقه هم مشتاق هستند تا کالا با کیفیت بالا و قیمت ارزان به دستشان برسد. با اتفاقی که برای قیمت دلار افتاده به نظر می‌رسد در سال 98 توجیه صادرات خیلی بالاتر رفته و بنابراین افراد هم حاضر نیستند که این پتانسیل را به آسانی از دست بدهند.

محمدرضا مدودی اظهار کرد: در حال حاضر هم صرفا این همسایگان ما نیستند که دوست دارند با ایران تجارت کنند بلکه تجارت با سایر کشورها هم در حال انجام است و این افزایش ظرفیت صادرات در حالی انجام می‌شود که این امر خیلی رسانه‌ای نشده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امروز بسترهای زیادی برای صادرات کالاهای غیرنفتی در بازارها وجود دارد. بسیاری از بازارها به شیوه‌هایی که مد نظر دارند اقدامات ثبت سفارش کالای ایرانی را انجام می‌دهند. بنابراین ما در حوزه تجارت بیشتر با همسایگان مراوده داریم و امسال سطح مراودات تجاری با این کشورها را بیشتر خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.