کد مطلب: ۱۴۴۷۳۰

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد

تجمیع خدمات مهندسی مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی

تجمیع خدمات مهندسی مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: تجمیع خدمات مهندسی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در تدوین آیین‌نامه کنترل ساختمان است.

عباس آخوندی در حاشیه اجلاس بیستم نظام مهندسی ساختمان در ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: عرضه خدمات مهندسی در تمام دنیا با شیوه مشخصی انجام می‌شود و بر اساس آن فرد با یک دفتر مهندسی مواجه است، حال آن‌که در ایران این خدمات به صورت پراکنده ارائه می‌شود که مشکلات بسیاری بر سر راه توسعه صنعت ساختمان به همراه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی خاطرنشان کرد: در ایران، مردم برای دریافت خدمات مهندسی با افراد متعددی مواجه هستند و ما تلاش می‌کنیم در آیین‌نامه کنترل ساختمان شیوه‌ای طراحی کنیم تا مردم تنها یک مهندس را مسئول بدانند و خدمات تجمیع شود.

آخوندی ادامه داد: بر اساس یک ارزیابی، مالک و یا متقاضی خرید خدمات مهندسی می‌بایست تایید و امضای 19 منبع متفاوت مهندسی از جمله آزمایشگاه مکانیک خاک، امور نقشه‌برداری، طراحی، محاسبات سازه‌ای، کنترل مضاعف، مجری ذی‌صلاح، پروانه بهره‌برداری از آب و برق را دریافت کند که ازدیاد این مراجع، رابطه بین مهندسان و جامعه را ناخوشایند و تا حدی با ابهام مواجه ساخته است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تلاش این وزارتخانه و ارجاع آیین‌نامه کنترل ساختمان به هیات وزیران، نقطه عطفی در اصلاح وضعیت رابطه مهندسان و جامعه را شاهد باشیم.

وی بر رعایت اخلاق مهندسی نیز تاکید کرد و گفت: اخلاق مهندسی نکته بسیار مهمی است که در آن رابطه مهندس و خریدار، مهندس و جامعه؛ همچنین رابطه مهندس و نظام کنترل ساختمان به طور شفاف تبیین می‌شود.

وی اظهار داشت: بدون شک افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی علاوه بر رضایتمندی بیشتر جامعه در بخش ساخت‌وساز، به رونق بیش از پیش این صنعت منجر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.