کد مطلب: ۵۶۸۴۵۴

در گفتگو تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل بورس امروز ۱۲ مرداد / رشد بورس منتظر چیست؟

تحلیل بورس امروز ۱۲ مرداد / رشد بورس منتظر چیست؟

کارشناس بازار سرمایه معتقد است: مشخص‌ شدن رویکرد سیاسی دولت در امور بین‌الملل می‌تواند در تبیین مسیر آتی بازار بورس نقش غیرقابل انکاری داشته باشد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی، بورس همچنان حرکت در مسیر فعلی خود را ادامه داده و در انتظار مشخص شدن سیاست‌های اثرگذار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سرمایه با رشد تقاضا در گروه‌های بزرگ و کوچک بازار رو به رو شده است. روز گذشته بورس با تحرکات منفی به کار خود پایان داد و اصلاح قیمتی در برخی از نمادها اتفاق افتاد.

امروز اما بر خلاف روز گذشته تقاضا در بازار جان گرفته و شاخص کل بورس نشان از روندی تعادلی در بازار دارد. بر خلاف روند مثبت نماگر بورس اما شاخص کل هم‌وزن تحرکات منفی را از خود نشان داده و به نظر می‌رسد امروز نمادهای کوچک بازار گرایشات منفی را دارند. اما کارشناسان بازار سرمایه در تحلیل بورس در وضعیت فعلی چه می‌گویند؟

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند فعلی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شرایطی استثنایی و متفاوت را در بازار بورس تجربه می‌کنیم. از یک طرف اعلام نظرهایی که سیگنال به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین را به بازار می‌دهند در روند اصلاحی بازار موثر واقع شده‌اند. از طرفی دیگر هم بالا رفتن حجم معاملات در تالار شیشه‌ای نشان از روند مثبت بازار دارد.

وی افزود: گذر شاخص کل از مقاومت محدوده‌ی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد همزمان با رهایی سهم‌های کوچک بازار از صف‌های فروشی است که ماه‌ها با آن گریبان‌گیر بودند. نوسانات نرخ ارز و تغییرات نرخ بهره در بازار بانکی، گزارش‌های مطلوب عملکردی شرکت‌ها در فصل مجامع و ادامه‌دار بودن شیطنت‌های برخی حقوقی‌ها در بازار، از جمله مواردی است که در بازار بورس مشاهده می‌شود.

طبق گفته او، هر یک از موارد ذکر شده قدرت بالایی در اثرگذاری بر بازار بورس را دارند. اما در این میان مهم‌ترین مساله، تحلیف ابراهیم رئیسی بعنوان سکاندار دولت سیزدهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. مواردی از قبیل ترکیب کابینه دولت سیزدهم، رویکرد دولت در حمایت و صیانت از بازار بورس و روابط بین الملل دولت سیزدهم‌ با سایر کشورهای جهان سیگنال‌های مهمی هستند که در روزهای آینده از سمت دولت جدید به بازار داده می‌شود.

محبی در بخش دیگری تشریح کرد: هر چقدر دولت سیزدهم در جلوگیری از رفتارهای غیرحرفه‌ای که بعضا در بورس شاهد آن بوده‌ایم، رفتار مقتدرانه‌ای داشته باشد، امید به متعادل‌تر شدن بازار بیشتر می‌شود. امیدواری به تحرکات متعادل بازار می‌تواند در ترمیم اعتماد از دست رفته‌ی مردم به بازار سرمایه موثر باشد.

از طرفی مشخص‌ شدن رویکرد سیاسی دولت در امور بین‌الملل می‌تواند در تبیین مسیر آتی بازار بورس نقش غیرقابل انکاری داشته باشد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی،بورس همچنان حرکت در مسیر فعلی خود را ادامه داده و در انتظار مشخص شدن سیاست‌های اثرگذار باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاید 90 درصد کارشناسان سرمایه پیش بینی هاشون اشتباه بوده .
    قدیمی های بورس هم میگن این مردم بیسواد و عوام مقصرن چون همش تو صف فروشن . چون سواد بورسی ندارن .
    هر کس یه چیزی میگه . هیچکس ازش سر در نمیاره . ولی مشخصا سهامدارهایی که از مرداد ماه تا الان سهامداری کردن فعلا 60 درصد تو ضررن . حقوقی ها هم که دستشون تو جیب مردمه .
    نه تحصیل کرده ها نه باتجربه ها و نه …. نمیدونن چطور میشه این معضل را حل کرد .
    خیلی ها هم میگن باید مردم توی بازار سرمایه سود کنن تا مشتاق بشن و بیان و بورس دوباره روزهای اوجش تکرار بشه .
    فقط خوبه یک جوری بورس پیش بره که هر کس ضرر کرده چند برابر سود کنه .

  • ناشناس

    بورس شده محلی برای نوسان گیری حقوقی ها، در صف خرید نماد های مثبت، خرید نکنید.

    • ناشناس

      چطوره میگی در صف فروش که باید فروخت در صف خرید هم باید فروخت یعنی همیشه فقط فروش بدون خرید و فروش که معامله ای انجام نمیشه و سودی بدست نمیاد خرید هم جزئی از معامله است

  • ناشناس

    دستکاری در شاخص کل بورس همراه با زیان سهامداران خرد، عملکرد مسوولان فاسد سازمان بورس است.

  • ناشناس

    یک روز مثبت چند روز منفی، این است حکایت قمارخانه دستوری

    • ناشناس

      الان ۵ یا ۶ هفته است برعکس اینه که گفتی چند روز مثبت یه روز متعادل یا کمی منفی و بهرحال بازار نقدشوندگی و روانی معاملات بهتری پیدا کرده

    • ناشناس

      خانم محبی چند وقت پیش هم اعلام کرد بورس هنوز باد داره ووباید تخلیه بشه وواقعا هم همین طور هست …..
      اگه مذاکرات به نتیجه برسه بورس مثل بادکنک میترکه .

  • ناشناس

    بااغاز دولت جدید بورس جون تازه‌ای می‌گیرد فقط خواهشن فروشنده نباشید

  • ناشناس

    چرا نظر کارشناسان دیگر را که پست میذاریم چاپ نمیکنی فقط نظرات انتخابی کارشناس خودت رو که دوست داری میذاری

  • ناشناس

    با اینکه محبی نچسب و مغرره ولی تحلیلهاش منطقی و اصولی هست. همون اوایل ریزش سیگنال خروج داد. الان هم تو همین گزارش،محترمانه میگه به بورس امید نداشته باشید.

    • ناشناس

      نه خداییش خاکی تر از دکتر محبی تو تحلیلگرا داریم.ینی یکی هز افرادی که توی فضای مجازی میشناسم و بسیار بسیار محترم مهربان و خاکی هستن همین دکتر محبی هستن.شاید بگم هیچکی تو فضای مجازی به اندازه ی خانم محبی به دلم ننشسته .اینقدر این خانم طلان

  • علی

    به نظرم صحبت های خانم دکتر محبی منطقی و با تحلیل هست و حدود ۱۰ ماه است که نوشته و تحلیل های ایشان رو دنبال میکنم با درصد بالایی درست پیش بینی میکنن

  • ناشناس

    باسلا و تشکر از شما و کارشناس فهیم برنامه : سرکار خانم دکتر محبی عزیز ، که جزء محدود کارشناسان صدیق و متخصص بازار بورس ایران و بین الملل هستند. خواهشمندم کارشناسان عزیز دیگری همچون سرکار خانم استاد : میترا تاتاری و جناب مهندس جواد شاهرخی ، را هم در برنامه پر محتوا و پر مخاطبتان دعوت کرده ، تا بتوانیم بیشتر از حضورشان بهره مند شویم.?

  • مرتضی شهریاری

    با تشکر از تجارت نیوز. از خواندن گزارش و تحلیل لذت بردم. خلاصه، جامع و مفید.

    • میثم

      زارت