کد مطلب: ۵۱۲۵۰۷

تحلیل بورس امروز ۱۸ بهمن:

چرا بورس، بورس نمی‌شود؟ / حمایت شبانه هم جواب نداد

چرا بورس، بورس نمی‌شود؟ / حمایت شبانه هم جواب نداد

با وجود جلسه عصر روز گذشته درباره بازار سهام و حمایت جدید سه هزار میلیاردی همچنان بازار سهام روند نزولی دارد. از نگاه برخی کارشناسان یکی از علل این اتفاق تداوم اختلاف‌نظرهای دولت و مجلس بر سر بودجه است که این هفته نیز قرار است بر سر بودجه مباحثی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود هفته گذشته پذیره‌نویسی بزرگ وعده داده شده وزیر اقتصاد اجرایی شود که نشد، قرار بود مرحله سوم آزادسازی سهام عدالت که توسط رئیس جمهور وعده داده شده بود اجرا شود که نشده است، قرار بود هفته‌ای دو عرضه اولیه در بورس انجام شود که این وعده رئیس جمهور هم عملی نشده است. این‌ها تنها بخش‌هایی از وعده‌های بورسی عملی نشده است.

علاوه بر این، اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر بودجه همچنان ادامه دارد و شاید به این دلایل است که هنوز بازار سهام به یک شکل بازار متعادل نمی‌شود و کمتر رغبتی برای ورود نقدینگی جدید به بازار وجود دارد.

هفته گذشته حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفته بود: در بازار سهام پول کم است و همین امر باعث شده که روند نزولی بورس ادامه‌دار شود و همچنین باید انگیزه برای حفظ نقدینگی در بازار سهام بیشتر شود.

رئیس جمهور هم هفته گذشته گفته بود: نمی‌خواستیم کاری کنیم که برای محصولات پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود و نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، پنج برابر کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی هم گفته بود: اکنون نمی‌توان هیچ زمان مشخصی را برای عرضه باقی‌مانده سهام بانکی‌ها در قالب دارا سوم اعلام کرد و باید در انتظار تثبیت معاملات بازار سرمایه باشیم.

اظهارات هفته گذشته وزیر اقتصاد نیز به نظر بی‌تاثیر نمی‌رسد که گفته بود: تضمین با ذات سرمایه در تضاد است و نمی‌توان هیچ ضمانت و اطمینان خاطری در این زمینه داد. در تمام دنیا هم از بازار سرمایه حمایت می‌شود که دولت ایران هم حمایت خود را از بورس ادامه می‌دهد.

در همین حال شب گذشته هیات مدیره سازمان بورس تصمیمات مهمی گرفت که به نظر می‌رسید بتواند شوک مثبتی را به بازار تزریق کند اما این طور نشده است. جزئیات این تصمیمات را در گزارش حمایت جدید از بورس بخوانید.

تا لحظه نگارش این گزارش شاخص بازار سهام بیش از ۳۰ هزار واحد معادل حدود سه درصد افت داشته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    لطفا سکوت کنید فقط !!! شما یک نماد ارزنده به من معرفی کنید که p/e پایینی داشته از چند ماه پیش تا الان و به سهامدارش سود رسونده باشه ؟؟؟!!!توی تمامی رسانه ها ریختین و هی دم از خرید سهم ارزنده توسط مردم میزنید . یک سهم ارزنده به من معرفی کنید که رشد داشته توی این چند ماه من کل زندگیمو به پاتون میریزم !با ارزش تر از فملی ؟! پترول !؟ وبملت؟! ونوین ؟! فولاد؟! کچاد ؟! و …

    • ناشناس

      اتفاقا اونایی که پی بر ای بالا دارن، درسته که سودسازی چندانی نداشتن و حتی زیانده بودن
      ولی چون بازارگردان و نوسانگیر ندارن، بهتر رشد کردن

  • ناشناس

    دیگه حرفی نمی مونه خدا مثل سهامدارایی که پیش خانوادشون شرمنده شدن شرمندشون کنه

  • ناشناس

    این پیشگشایش حذف کنن ودامنه نوسان بردارن بورس درست میشه

  • ناشناس

    سهامم رو نمی‌فروشم حتی اگه صفر بشه به ک و ر ی چشم حقوقی تا مجمع صبر میکنیم
    #سهامت رو نفروش

  • گول خورده دولت

    فعلا زوده بذار این دهقان دهنوی هم کیسشو پر کنه بعد به این فکر بیفتین که چرا درست نمیشه
    ماه به چشم معلومه با انگشت بهش اشاره میکنن

  • ناشناس

    تا شاخص زیر یک میلیون نشه، پول وارد بورس نمیشه
    ممکنه تا اون موقع یه مقدار سهمای کوچک رشد کنن
    با سه هزار میلیارد تومان نمیشه بورس چندصدهزار میلیاردی رو راه انداخت

  • ناشناس

    الان موقع خریده

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    شما چرا کاسه داغتر از آش شدین ، مطمئن باشید که در نهایت مسیر اصلی پولهای سرگردان جامعه به غیر از بازار سرمایه مسیر بهتری را پیدا نخواهد کرد . شما هنوز به ساده ترین مسئله بازار سرمایه توجه نکرده این که افق زمانی مورد نظر در این بازار کوتاه مدت نیست، پس لطفا شرو ور ننویسین

  • ناشناس

    چون دزدها خیلی زیادن

  • ناشناس

    این تیکه خبر شون خیلی جالب بود بابا به خدا اینا خیلی نمک دارن،
    در تمام دنیا هم از بازار سرمایه حمایت می‌شود که دولت ایران هم حمایت خود را از بورس ادامه می‌دهد.
    این که میگه دولت ایران هم حمایت خود را از بورس ادامه می دهد یعنی چه ما که نفهمیدیم جوک بود طنز بود؟