کد مطلب: ۵۸۸۱۴۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

عامل اصلی رشد شاخص بازار امروز چه بود؟

عامل اصلی رشد شاخص بازار امروز چه بود؟

شاخص بورس در بازار امروز پس از چند روز کاهشی با روند مثبت ۳۵ هزار واحدی همراه شد. کارشناسان بازار سرمایه علت اصلی صعود شاخص را تغییرات اساسی در سازمان بورس می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ شاخص کل بورس در ایتدای معاملات با روند صعودی همراه شد و پس از گذشت تقریبا ۲ ساعت از آغاز معاملات حدود ۳۵ هزار واحد رشد کرد. در جریان معاملات بازار سهام امروز با مثبت شدن بیش‌از ۲۹۰ نماد شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برگشت.

علت اصلی رشد شاخص امروز چه بود؟

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره مثبت شدن شاخص در روند معاملات امروز اینگونه توضیح داد که مهم‌ترین فاکتور اثر گذار در رشد حدود ۳۵ هزار واحدی شاخص امروز تغییرات اساسی در سازمان بورس و اوراق بهادار است.

عصاری در ادامه به بازگشت ۳۰ هزار واحدی شاخص بعد از چند روز روند نزولی شاخص اشاره کرد و گفت: تغییر رئیس سازمان بورس سیگنال تقریبا مثبتی را به بازار ارائه داد و به سهامداران امیدواری شروع یک فصل جدید از بازار را می‌دهد. همین مساله موجب کاهش ترس سهامداران نسبت به بازار سهام می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه بر این عقیده است که بازار پتانسیل رشد داشته است و تغییرات اساسی در راس سازمان و کاهش ترس سهامداران از اصلی‌ترین عوامل روند صعودی شاخص بورس در بازار امروز شده است.

علی عصاری در پایان به این نکته اشاره کرد که با توجه به مثبت شدن روند شاخص ارزش بازار در پایان معاملات امروز اهمیت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاخص تا ۱۳۰۰ میاد پایین این فقط یه پولبک بود ربطی به عشقی هم نداشت

  • ناشناس

    علت اصلی صعود امروز ورود پول هایی بود که هفته پیش با خروجشان شاخص سقوط کرده بود یعنی همان عوام الناسی که بدون علم بورسی وارد بازار شده اند و فکر می کنند با نوسانگیری های کوتاه مدت یک هفته ای سود می کنند، در حالی که اشتباه می کنند و با این کارشان فقط پول را جیب به جیب می کنند.
    قانون بورس چیست؟
    قانون این است که اگر سهام داری سهمی را خرید حداقل شش ماه به بالا سهام داری کند تا شرکت سهامی بتواند از پول ورودی جهت کارهای عمرانی و گسترش مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی استفاده بهینه را برده و ارزش سهامش رشد کند.
    پس تا زمانی که رد پای نوسانگیران و فروشندگان آماتور که ورود و خروج فست فودی می کنند و فکر می کنند خیلی زرنگ هستند از بورس پاک نشود و سهام داری واقعی (سهام داری با دید حداقل میان مدت یک سال به بالا) در جامعه سهام داری فرهنگ نشود بیم آن می رود که شاخص به عملکرد نوسانی (الاکلنگی) خود کماکان ادامه دهد.
    بورس برای رشد خوب سهام دار می خواهد نه دلال.

  • ناشناس

    سهم فارس هفته قبل مسدود بود تا دید سهام عجب منفی های آبداری می خورند با عجله باز و ده درصد منفی به سهامدار زد و مسدود شد امروز خواب بود

  • ناشناس

    دستور بود وسلام

  • ناشناس

    دستوری

  • ناشناس

    حالا تا آخر هفته همه رو از چشممون در میارن میگی نه منتظر باش

  • ناشناس

    بورس ایران هیچ ثباتی نداره. فقط حقوقی ها خوب سود میکنند.

  • ناشناس

    شرکت هایی که به ازای هر سهم در یک سال مالی فقط چند ریال یا نهایت 4 یا 5 تا یک تومانی به سهامدار سود میدهند، ارزش سرمایه گذاری ندارند. ما اشتباه کردیم، فریب تبلیغات صدا و سیما، حرفای مسئولین و کارشناسانان بورس رو خوردیم، سهام این شرکت ها رو تیر و مرداد پارسال خریدیم و الان بین 60 تا 80 درصد توی ضرر هستیم.

  • ناشناس

    باز شروع شد. دوباره شاخص سبز هست و بیشتر سهم ها منفی!!!!!

  • ناشناس

    دیگه شورش رو در آوردند با این بورسشون