کد مطلب: ۵۳۵۲۶۵

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تحلیل بورس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نتیجه بازار امروز در دست گروه «خودرویی» و «بانکی»

تحلیل بورس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نتیجه بازار امروز در دست گروه «خودرویی» و «بانکی»

به عقیده یک کارشناس بازار سرمایه ترس و شوک ریزش بر روند بازار غلبه دارد و متغیرهای سیاسی داخلی و تحولات برجام می‌تواند در صعود بازار و در تعادل آن موثر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته گذشته صعود نسبتا متعادلی را تجربه کرد و امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شاخص کل با روندی مثبت و متعادل آغاز شد اما در دقایق ابتدایی و در نیمه اول معاملات شاخص کل نزولی شد و با ریزش ۹ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ترس و شوک در بازار همچنان غلبه دارد و عمده افراد این طور فکر می‌کنند که ممکن است بازار صعودی و مثبت نشود. این کارشناس بازار در این باره تشریح کرد: به عبارت دیگر با زیان‌هایی که سهامداران در سال گذشته و در سال جدید در بازار دیدند هنوز هم حاضرند سهام خود را با قیمت پایین بفروشند و این مسئله صف‌های فروش و خروج سرمایه‌گذار از بازار را تقویت می‌کند.

این کارشناس بازار بیان کرد: شاخص کل بازار تا به سقف قبلی خود دست پیدا نکند همین شرایط نوسانی و نزولی در بازار حاکم خواهد بود. البته بازار در سال ۱۴۰۰ مثل سال گذشته که اکثر افراد جامعه وارد بازار شدند نخواهد بود و همه افرادی که ناآگاهانه وارد بازار شدند عمدتا خارج می‌شوند.

رئیسی در بخش دیگری افزود: در حال حاضر تحولات سیاسی تاثیر برجام و برداشته شدن تحریم‌ها در پایین آمدن نرخ دلار تاثیر داشته است و باید منتظر جلسه سران سه قوه و تاثیر آن بر بازار این هفته باشیم.

وی تاکید کرد: صف‌های فروش تا پایان بازار امروز به همین شکل خواهد بود و تغییر زیادی نمی‌کند. اگر گروه‌های بانکی و خودرویی امروز مثبت شوند نشان‌دهنده این است که اتفاقات خوب در بحث‌های سیاسی و برجام افتاده است و اگر نه شاهد این روند فرسایشی در بازار خواهیم بود.

وی درباره دلیل منفی شدن «فولاد« و «فملی» در بازار امروز گفت: این سهم‌ها به دلیل کاهش نرخ دلار روند صعودی هفته گذشته خود را نتوانستند ادامه بدهند و ریزشی شدند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه حمایتها در حد حرفه نه عمل

  • خیر خواه

    آقای ناظر تجارت نیوز، بنده مطلبی ارسال کردم(بعنوان نظر خودم درباره بورس) ولی شما منتشر نکردید،،!! فهمیدم که کاملا جناحی و فقط نظرات منفی را منتشر میکنید، آیا این روش شما به اقتصاد کشور کمک میکند؟؟؟

  • رضافیضی

    بشما عرض میکنم وقتی کسی میخواد پشت فرمان اتومبیل بشینه باید گواهینامه بگیره بازار سرمایه در مقابل گواهینامه مانند کوهی در برابر کاهی است بورس تنها دانشگاهی هست که فارق التحصیل نداره چرا باید بدون هیچ آزمونی ملتی ناآگاه از طریق دولت به بازار دعوت شوند .واقعا متاسفم این فقط میشه نامش رو جیب بری گذاشت مثل کوری که در محیط بزرگی رهابشه تا زمانی که سهامدارانی که بدون آموزش به بازار ورود کردن آموزش نبینن همین آشو همین کاسه اس

  • ناشناس

    فقط بفروشید فرار کنید
    یکلحظه فکر کنید همین پولتون رو هم بلوکه کنن چه حسی پیدا میکنید .
    خارج بشید هرچه زودتر

  • مهدی دهقان

    بهههههله اگر خدا بخواد دولت تنها شد

  • مهدی دهقان

    دولت پول مردم رو گروگان گرفته

  • مهدی دهقان

    همه چی آرومه ما فقط بدبختیم???

  • حسین ❤??

    تاوقتی دامنه نا متقارن است اکثر نمادها قفل خواهد بود چون چندده هزار میلیارد تومان توی سهم ها بلوکه شده که اگه دامنه ۶ بود الان با این پول مردم خرید وفروش میکردند و نیازی هم نبود دولت الکی بگه پول تزریق میکنم سازمان‌ بورس دامنه رو افزایش بدهید وقیمت ها یک مقدارنیاز به اصلاح دارند و باید اصلاح بشه و از ترس سهامداران که زیاد ناراحت نباشند این دامنه نا متقارن رو گذاشتن تا آرام آرام قیمت هاپایین بیادبابا دامنه رو باز کنید زود سهم ها از قفل خارج بشن شاید یکی پول لازم داره اگه دامنه ۶ بود الان تو همه سهم ها خریدوفروش بود من دوماه پیش گفتم این دامنه نا متقارن یعنی تعطیلی بورس و به جز ضرر هیچ سودی به برای هیچکس نداره ????

  • ناشناس

    خوب این چی صندوق توسعه ملی بود کی میخواد حمایت کنه من تو۶۷_درصد ضرر هستم .این آقای دهقان دهنوی فقط جلسه میزاره هیچی خروجی ندارن.با حرف کار نمیاد بازار بزارین تو دو هفته مثبت تامردم اعتماد کنند همش منفی هست کی میاد سرمایه اش رو بزاره ما هم که اومدیم به خاطر امواج مثبت بازار بود که بدبخت شدیم

  • ناشناس

    این ملت حقشونه باید پولشون رو از تو جیبشون بدزدند بعد تجهیزات درست کنن بکوبونن تو سرشون سرکوب بشن بقیه شم بردارن برا خودشون