خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۹۶۵۳

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل بورس ۲۲ اردیبهشت / امید به تعادل در بازار وجود ندارد

تحلیل بورس ۲۲ اردیبهشت / امید به تعادل در بازار وجود ندارد

کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار در شرایط نوسانی قرار دارد و مثبت‌هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم موقتی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار امروز با روندی مثبت آغاز به کار کرد. در نیمه اول معاملات شاخص کل رشد ۰٫۷۵ درصدی را ثبت کرد و به محدوده یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحدی رسید.

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: عملکرد شرکت‌ها و وضعیت نمادها در وضعیت فعلی بازار تغییری نکرده است و به صورت کلی معاملات روندی نزولی را دارند این مساله به دلیل عملکرد ضعیف شرکت‌ها نیست زیرا وضعیت صورت‌های مالی و عملکرد آنها خوب است.

محبی مجد در تشریح وضعیت بازار گفت: بازار در شرایط نوسانی قرار دارد و مثبت‌هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم موقتی هستند. در ۹ ماه گذشته شاهد تصمیم‌گیری‌های احساسی در بازار بودیم و نه عقلانی و همین مساله به آسیب جدی در بازار منتج شده است. وی در این باره افزود: شاخص کل گرچه نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۰ درصدی را داشته است اما بازار به دلیل تصمیم‌های نادرست، اصلاح و ریزش در کوتاه مدت عمده نمادها، دست به عصاتر از گذشته عمل می‌کنند و رویکرد محافظه کارانه در بازار غالب شده است.

محبی مجد در بخش دیگری درباره تحلیل بازار در کوتاه‌مدت افزود: مثبت‌هایی که در شاخص کل می‌بینیم ماندگار نیست و اگر پیش‌بینی می‌کردیم که بازار مثبت می‌ماند باید در پارامترهای اصلی بازار تغییراتی ایجاد می‌شد اما هنوز ورود نقدینگی از سمت سرمایه‌گذاران و صندوق توسعه به بازار تزریق نشده است و امید به تعادل در بازار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام نمادها می‌توانند در بازار پیش‌رو باشند گفت: نمادهای گروه فولادی و مس در حال حاضر در بازار می‌توانند از معاملات متعادل و مطلوبی برخوردار باشند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرهاد

    تازمانی که بازار نوسانش برداشته نشه احتمال متعادل شدنش کمه

  • ناشناس

    اونا دارن زندگی میکنن ما هرروز داریم غصه میخوریم خدااااا چرا دیگه جوابشون نمیدی ولا دیگه نمی کشیم

  • ناشناس

    تجارت نیوز انشاا نابود بشی

  • ناشناس

    لعنتی ترسو

  • ناشناس

    فقط فملی

  • ناشناس

    خدا جای حق نشسته یه روز حق مردم ایران ازتون میگیره

  • ناشناس

    قرارهم نیست هر دست و پا نشسته ای برای منفعت خودش و به اسم کارشناس بیاد نظر بده.

  • احمد

    به خاطر منافع خودش مزخرف میگه

  • ناشناس

    لطفا آیه یاس نخونید ،بزارید بازار راه خودش را بره،هر کی از راه می ریه یه نظری میده

  • ناشناس

    مضحک ترین قسمت نظر دادن تو تجارت نیوزه……؟!انگار با نظر دادن خلق تسکین پیدا میکنند . یعنی مسولین تو این یکساله که تمام پولمون رو خوردن این نظرات را ندیدن ….؟! اصلا اینا این مردم بدبخت رو حساب نمیکنند . خدا وکیلی اینو حذف نکن. دمت گرم