کد مطلب: ۲۶۰۰۱۹

تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری چابهار

تخفیف ۸۰ درصدی حقوق و عوارض بندری چابهار

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه تخفیف تا سقف ۸۰ درصدی در بخش حقوق و عوارض بندری و هزینه‌های مترتب بر کشتی‌های لاینر بندر چابهار خبر داد.

محمد علی اصل سعیدی‌پور با اشاره به تخفیف‌های بندری با هدف توسعه سواحل مُکران با مشارکت هند، اظهار کرد: استراتژی سازمان بنادر این است که به غیر از ارسال محموله‌های ترانزیتی به افغانستان، ازبکستان و سایر کشورهای این مسیر، استان‌های شرقی کشور را هم در رساندن کالا از طریق زمینی و دریایی با کمترین هزینه حمایت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: با هدف تشویق سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده با توجه به نوع سرمایه‌گذاری تا 90 درصد اجاره بهاء به حداقل برسد، ضمن این‌که تا سقف 80 درصد در بخش حقوق و عوارض بندری و هزینه‌های مترتب بر کشتی‌های لاینر در بندر چابهار تخفیف داده شود.

وی با بیان این‌که توسعه باید به سمت دریا هدایت شود و یکی از پتانسیل‌های موجود در کشور بندر چابهار است درباره اعمال تخفیف‌های در بندر چابهار افزود: تخفیف در هزینه THC کالاهای کانتینری تا سقف 90 درصد و یدک کشی و لایروبی تا سقف 60 درصد تخفیف از مهم‌ترین مشوق‌های سازمان بنادر جهت رونق تجارت در بندر اقیانوسی چابهار است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.