کد مطلب: ۲۴۱۶۲۶

تخفیف ۳۰ درصدی ونزوئلا به خریداران نفت هند

تخفیف 30 درصدی ونزوئلا به خریداران نفت هند

ونزوئلا قرار است برای هند تخفیف 30 درصدی برای خرید نفت بدهد، ظاهرا این دو کشور قراردادی منعقد کرده‌اند که اگر هند خریدهای نفت خود را با ارز مجازی ونزوئلا انجام دهد، این تخفیف تعلق خواهد گرفت.

ونزوئلا با خریداران نفت هند قرارداد بسته تا در صورت انجام خرید با ارز مجازی پترو، مشمول تخفیف ۳۰ درصدی شوند و این سؤال مطرح است که آیا ایران مشتری بزرگ نفت خود را از دست خواهد داد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اسپوتنیک خبرگزاری روسی؛ ونزوئلا قرار است برای هند تخفیف 30 درصدی برای خرید نفت بدهد، ظاهرا این دو کشور قراردادی منعقد کرده‌اند که اگر هند خریدهای نفت خود را با ارز مجازی ونزوئلا انجام دهد، این تخفیف تعلق خواهد گرفت.

طی چند ماه گذشته ونزوئلا ارز مجازی «پترو» را راه‌اندازی کرد و اعلام کرد که فروش نفت خود را از این به بعد با این ارز انجام می‌دهد، ونزوئلا پشتوانه این ارز را ذخایر نفت این کشور قرار داده است، البته این کشور به دنبال راه‌اندازی ارز مجازی دیگری هم است و امیدوار است با انجام قراردادها با این نوع ارزها، از وابستگی به دلار بکاهد.

طی چند ماه گذشته گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه آمریکا به نحوی می‌خواهد جلوی استفاده از ارزهای مجازی در معاملات نفتی جلوگیری کند. گزارش اسپوتنیک حاکی است که نمایندگان شرکت‌های مبادلات ارزهای مجازی ونزوئلا طی سفری که ماه گذشته به هند داشته‌اند، در کنار مسئولان اصلی این کشور، این قرارداد را منعقد کرده‌اند.

هند دومین خریدار بزرگ نفتی ایران محسوب می‌شود و این سوال مطرح است که آیا هند در قبال این پیشنهاد وسوسه‌انگیز تخفیف 30 درصدی تسلیم خواهد شد و تا چه اندازه خریدهای نفت خود را از این کشور انجام خواهد داد؟

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.