کد مطلب: ۵۳۸۳۳۰

ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم از گمرک

ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم از گمرک

سازمان راهداری از ترخیص کامیون های وارداتی دست دوم از گمرکات کشور و آغاز شماره گذاری آنها خبر داد.

صدرالله بمانا، دبیر کارگروه نوسازی ناوگان جاده‌ای درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: الان حدود هزار و ۶۵۰ دستگاه کامیون وارداتی، ثبت سفارش شده است اما با توجه به اینکه تعطیلات عید و بعد هم بلافاصله ۴ هفته تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی پیش آمد که در پی آن، مراکز شماره گذاری خودروها تعطیل بودند، اجرای آن متوقف بود که با باز شدن مراکز شماره گذاری خودرو، کامیون‌های وارداتی به تدریج وارد جاده‌ها می‌شوند.

وی افزود: روز آخر کاری اسفند سال گذشته، یک دستگاه از کامیون‌های وارداتی با حضور وزیر راه شماره گذاری شد به زودی خودروهایی که واردکنندگان وارد کرده اند، وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

بمانا درباره استقبال از خرید کامیون‌های وارداتی گفت: عمده ثبت سفارش‌ها از سوی شرکت‌های حمل و نقلی انجام شده که توانایی خرید این کامیون‌ها را دارند اخیرا هم ثبت سفارش واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی مدل ۲۰۲۰ را آغاز کرده ایم تا ۲ هزار دستگاهی که در گمرکات هستند را ترخیص کنیم. البته فرآیند ترخیص‌ها انجام شده و در مرحله شماره گذاری هستند.

دبیر کارگروه نوسازی ناوگان جاده‌ای تصریح کرد: این ۱۶۵۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان خارج شده‌اند و در گمرکات داخل کشور هستند و ترخیص آنها نهایی شده است. اما چون هنوز شماره گذاری نهایی نشده، هنوز وارد چرخه حمل و نقل نشده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام وزارت صمت که در سال گذشته، ۹ هزار دستگاه انواع کامیون و کامیونت در کشور تولید شده، سهم حمل و نقل جاده‌ای و برون شهری از این میزان تولیدات، چه تعداد بوده است؟ گفت: ما قرارداد ساخت ۱۷ هزار و ۴۰۹ دستگاه با خودروسازان داخلی داریم تا تولید کرده و به ما تحویل دهند.

بمانا افزود: برنامه داریم تا این محصولات را با تسهیلات با نرخ سود ۵ تا ۶ درصد به خریداران محصولات سنگین داخلی بدهیم که ۴۰ تا ۸۰ درصد هزینه خرید خودروی سنگین را پوشش می‌دهد؛ برای شرکت‌های حمل و نقلی هم این نرخ سود، ۳ درصد است؛ سازمان راهداری مابه التفاوت این نرخ‌های سود تا ۱۸ درصد را بر عهده می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل و نقل تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.