کد مطلب: ۲۳۱۰۷۳

ترکیه؛ رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز

ترکیه؛ رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز

رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه است که به چندین شهر آن امکان سفر هوایی وجود دارد، در رتبه‌های بعد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق قرار دارند.

محمد محب‌خدایی اظهار کرد: سفرهای زمینی که به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد به نفع گردشگری داخلی نیز هست. این سفرها در مقایسه با سفرهایی که به صورت نقطه به نقطه و هوایی هستند، برای رونق گردشگری داخلی مفیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره اینکه کدام یک از شهرهای کشور رتبه اول جذب گردشگر را داشتند خاطرنشان کرد: به درستی نمی‌توان اعلام کرد، زیرا امسال رقابت و ارزیابی واقعا سخت شده است، اما خراسان رضوی به عنوان مقصد زیارتی اولین شهر در جذب گردشگر بوده و باید گفت ورود گردشگر به مقاصد دیگر مانند استان مازندران به صورت نقطه به نقطه است و سفر در یک شهر متمرکز نیست.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال سفر در میان مقاصد مختلف توزیع شد، بیان کرد: به عنوان مثال سفر به استان چهارمحال و بختیاری چندین برابر شد درحالی که در سال‌های گذشته به این شکل نبود.

محب‌خدایی با بیان اینکه مشهد و کیش بزرگترین الگوهای انجام تحلیل‌های گردشگری کشور هستند، افزود: در حال حاضر بر روی شاخص‌های گردشگری این دو شهر پژوهش می‌کنیم تا نقاط آسیب و قوت را شناسایی و برنامه‌ریزی کنیم، در واقع استان خراسان رضوی دارای ظرفیت اقامتی بالایی است که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های گردشگری مورد بررسی قرار بگیرد.

او گفت: برنامه‌ریزی شهری برای بسیاری از شهرهای دنیا به صورت جامعه شهروند -گردشگر است، اما درباره برخی از شهرها که توریستی نیستند مبتنی بر جامعه شهروندی انجام می‌گیرد که خوشبختانه در مشهد این برنامه‌ریزی به صورت جامعه شهروند- گردشگر بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.