کد مطلب: ۴۳۶۲۸۴

تشدید فشار آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران

تشدید فشار آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران

دولت آمریکا قصد دارد با صدور توصیه‌نامه‌ای تازه‌ای، با آنچه روش‌‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی خوانده شده، مقابله کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت آمریکا که در دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای برای توقف صادرات نفتی ایران انجام داده، قصد دارد در ادامه این روند با روش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌‌های نفتی مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور به زودی با صدور توصیه‌نامه‌ای، به هرکسی که نفت ایران را «بر خلاف تحریم‌ها» روی آب ذخیره و نگهداری می‌کند، هشدار خواهد داد.

به گفته وی، این توصیه‌نامه همچنین به شرکت‌های دریانوردی در مورد تبعات خاموش کردن فرستنده موقعیت‌یاب کشتی‌ها (ترنسپوندر) با هدف جلوگیری از رهگیری کشتی و دور زدن تحریم‌ها، هشدار خواهد داد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران را احیا کرد. واشنگتن در ماه‌های اخیر سیاست صادرات صفر را در پیش گرفته و تلاش می‌کند هرگونه صادرات نفت از ایران را متوقف کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.