کد مطلب: ۵۴۶۶۰۳

ابتکار:

لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» به مجلس ارسال شد

لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» به مجلس ارسال شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از ارسال لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در حساب توییتری خود نوشت: لایحه معروف به «رومینا » به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور روحانی لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی شامل تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند که معروف به لایحه «رومینا» است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس فرستاد. انشالله مجلس تسریع کند.

61939626

براساس این گزارش، تدوین لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» پس از قتل «رومینا» دختر ۱۴ ساله به دست پدرش در سال گذشته توسط معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری آغاز و در اردیبهشت ۱۴۰۰ در دولت تصویب شد.

مطابق با این لایحه وقتی فرد با علم به عدم امکان قصاص مرتکب قتل شود، به حداکثر مجازات محکوم می‌شود چراکه در واقع اطلاع قبلی که از عدم قصاص دارد او را در انجام جرم جری‌تر کرده است و چنین تصور کرده که به دلیل جایگاهی که در خانواده - به مثابه پدر - دارد، دیگر مجازات سختی ندارد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه عجب بالاخره یک حرکتی زده شد.ولی من که فکر نمیکنم چیزی درست بشه حتی با عوض کردن قانون.وقتی چیزی از ریشه خرابه باید از ریشه درستش کرد ورگرنه کار بیهوده ای هست