خبر فوری:

کد مطلب: ۱۷۴۶۴۲

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مردم با تصور تحویل واحدهای مسکن مهر در ۱۸ ماه وارد این طرح شدند

مردم با تصور تحویل واحدهای مسکن مهر در ۱۸ ماه وارد این طرح شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ابتدای پروژه مسکن مهر متقاضیان با وعده و تحویل این واحدها در ۱۸ ماه یا ۲۴ ماه وارد پروژه مسکن مهر شدند، گفت: متاسفانه در آغاز طرح مسکن مهر، منابعی برای تامین هزینه‌های محوطه‌سازی و آماده‌سازی پیش‌بینی نشد که این موضوع سال‌هاست پروژه مسکن مهر را با مشکل مواجه کرده است.

حبیب‌الله طاهرخانی در مراسم افتتاح ۳۰۰۶ واحد مسکن مهر و مراکز آموزشی در فازهای ۵، ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه موضوع مسکن مهر همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد فقط ساخت واحدهای مسکونی نیست، گفت: هنوز در شهر جدید پردیس علی‌رغم تحویل ۲۵ هزار واحد مسکن مهر ۵۷ هزار واحد مسکونی باقی مانده است که از این نظر ۴۰ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تاکید کرد: مسئله اصلی مسکن مهر محوطه‌سازی و آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی است که متاسفانه در آغاز اجرای طرح مسکن مهر، منابع مالی برای این موارد پیش‌بینی نشده بود.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه آورده‌های متقاضیان این هزینه‌ها را پوشش نمی‌داد، گفت: در حال حاضر با موضوعی مواجه هستیم که متقاضیان واحد مسکن مهر با وعده تحویل ۱۸ماهه یا ۲۴ماهه وارد طرح مسکن مهر شدند، بنابراین انتظاراتی که از دولت گذشته و دولت کنونی دارند، به‌حق و بجاست.

مدیرعامل عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه برای ۳۰ واحد آموزشی در دست احداث نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اضافه کرد: سوال این است سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس آیا این اعتبار مورد نیاز را می‌تواند تامین کند. پاسخ ما این است که این سازمان یک‌دهم این منابع را نیز ندارد که بخواهد برای ساخت این مراکز آموزشی هزینه کند.

وی افزود: پس ما نیازمند اعتبار مالی بالایی هستیم، بنابراین ما مرتبا بر این موضوع تاکید کرده که صرفا نباید به احداث مسکن توجه کنیم، بلکه باید سایر موارد مثل آموزش، امنیت و بهداشت و درمان نیز مورد توجه قرار گیرد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها هزینه بالایی دارد و هیچ هزینه‌ای از منابع عمومی برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر هزینه نشده است، گفت:‌ سال گذشته دولت به طور جدی برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر ورود کرد، به طوری که هزار میلیارد تومان اعتبار از اسناد خزانه اسلامی به دو موضوع اختصاص داد و ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو و ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه اسلامی، ۱۳۰ میلیارد تومان در اختیار شهر جدید پردیس قرار گرفت. پس درخواست ما این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان تلاش کنند تا فرآیند تحویل واحدهای مسکن مهر سرعت بیشتری به خود بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.