کد مطلب: ۱۲۰۳۸۳

تعبیر مسجد ضرار وزیر راه از مسکن مهر بدون متقاضی

تعبیر مسجد ضرار  وزیر راه از مسکن مهر بدون متقاضی

وزیر راه و شهرسازی در حالی تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را که ۱۱۷ هزار واحد هست، به اشتباه ۱۷۰ هزار واحد اعلام کرده، از مسکن‌ مهر بدون متقاضی هم به “مسجد ضرار” تعبیر کرده است. برای بار دوم از مهرماه امسال تاکنون است که وزیر راه و شهرسازی با اظهاراتش نشان می‌دهد که

وزیر راه و شهرسازی در حالی تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را که ۱۱۷ هزار واحد هست، به اشتباه ۱۷۰ هزار واحد اعلام کرده، از مسکن‌ مهر بدون متقاضی هم به "مسجد ضرار" تعبیر کرده است.

برای بار دوم از مهرماه امسال تاکنون است که وزیر راه و شهرسازی با اظهاراتش نشان می‌دهد که پس از گذشت 40 ماه هنوز از برخی آمار، ارقام و اتفاقات حوزه تحت مدیرتش بی‌اطلاع است.

آخوندی دوم مهرماه امسال به فاصله چند ساعت پس از انتشار خبر رویترز درباره صدور مجوز خرید هواپیما از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش خبری ساعت 21 به تشریح موضوع صدور این مجوزها پرداخت و گفت: خرید هواپیماهای نو از بوئینگ و ایرباس بعد از 50 سال صورت می‌گیرد و آمریکا به خواست جامعه جهانی تن داد و لابی قدرتمند صهیونیست‌ها هم نتوانست مانع بزرگ‌ترین خرید صنعت هوانوردی ایران شود.

این در حالی بود که در دوره اول وزارت آخوندی یعنی اوایل دهه 70 شمسی بود که علاوه بر دو فروند هواپیمای نو ایرباس، 6 فروند هواپیمای فوکر نو خریداری شد.

گذشته از این بی‌اطلاعی، اخیرا وزیر راه و شهرسازی با یکی از روزنامه‌ها گفت‌وگوی مفصلی را انجام داده که در آن هم یکبار دیگر آمار اشتباهی را در خصوص یکی از حوزه تحت مدیریت خود ارائه می‌دهد.

وزیر راه با بیان این‌که کسانیکه از من درباره دلیل دیر تحویل شدن مسکن مهر می‌پرسند باید از متولیان دولت قبل بپرسند چطور پول یک فرد (متقاضی) جای دیگری هزینه شده است، گفت: در حال حاضر وارث ١٧� هزار واحد مسکن مهر هستیم که متقاضی ندارد. آیا این خیانت در امانت نیست؟ آیا این مسجد ضرار نیست؟ چه منبعی برای جبران زیان افرادی که از این طریق متضرر شده‌اند وجود دارد؟ طرفداران دولت پیشین قصه را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند و با پنهان کاری از کنار این موضوع رد می‌شوند. به‌جای پاسخگویی به‌طور مداوم پرسشگری می‌کنند تا مورد مواخذه قرار نگیرند.

وی افزود: در هشتگرد بیش از 10 هزار واحد نیمه تمام بدون متقاضی وجود دارد و هیچ کس نمی‌پرسد پول این واحدها از کجا آمده و چرا متقاضی ندارد؟ در عین حال من همیشه بین مردم و خریداران مسکن مهر و دولت پیشین که این فاجعه را خلق کرده است، تفکیک کرده‌ام. ما در برابر مردم و خریداران باید نسبت به تمام قراردادهای دولت قبل با همه کژی‌هایی که داشته، متعهد باشیم. بنابراین تعهد به قرارداد را 100درصد قبول دارم و فرقی ندارد که کدام دولت این قرارداد را منعقد کرده است.

به گزارش تسنیم، هر چند کارشاسنان متعددی تردیدهای جدی نسبت به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتهام به پنهان کاری دولت قبل دارند، گویا آقای وزیر اطلاع دقیقی از آمار مسکن مهر ندارد، چراکه رقم واقعی واحدهای بدون متقاضی این طرح 170 هزار نیست و هم‌اکنون حدود 117 هزار واحد این طرح فاقد متقاضی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مهرماه امسال تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را 117 هزار واحد اعلام کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.