کد مطلب: ۶۲۸۳۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعمیر لپ‌تاپ افزایش یافت / لپ‌تاپ ارزان می‌شود؟

تعمیر لپ‌تاپ افزایش یافت / لپ‌تاپ ارزان می‌شود؟

بازار لپ‌تاپ و تبلت هم راکد شد. افزایش قیمت کالاهای مربوط به حوزه آی تی باعث شد که فروشندگان لپ‌تاپ و تبلت فروش چندانی نداشته باشند. آیا با وجود کاهش تقاضا قیمت لپ‌تاپ کاهش می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار لپ‌تاپ و تبلت راکد شد. به دنبال رکود در بازارهای خودرو، طلا و مسکن وضعیت بازارهای مربوط به اقلام آی.تی نیز دیگر چنگی به دل نمی‌زند.

فروشندگان می‌گویند شیوع موج جدید کرونا کاهش سطح درآمدها را به دنبال دارد. این روزها مردم به جای اینکه لپ‌تاپ و تبلت بخرند، ترجیح می‌دهند آن را تعمیر کنند. از این رو از خرید مدل‌های جدید اقلام مربوط به آی.تی صرف نظر می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته به دلیل موج جدید ویروس کرونا تقاضا برای خرید اقلام آی.تی به پایین‌ترین حد خود رسید. با آنکه در آستانه عید نوروز هستیم، اما هیچ تقاضایی برای خرید لپ‌تاپ و تلبت وجود ندارد.

قیمت لپ‌تاپ چقدر کاهش یافت؟

محمدرضا فرجی‌تهرانی توضیح داد: با افزایش شیوع امیکرون قیمت لپ‌تاپ و تبلت بین یک میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ متفاوت است.

او یادآور شد: هر چند انتظار می‌رفت در شب عید تقاضا برای خرید لپ‌تاپ و سایر کالاها بیشتر شود، اما این انتظار محقق نشد. افزایش شیوع ویروس کرونا قدرت خرید مردم را کاهش داد. چراکه هزینه‌های جانبی زیادی برای مردم تراشید. همین مساله باعث شد که مردم به جای خرید اقلام به‌روز کالاهای خود را تعمیر کنند.

فرجی‌تهرانی بیان کرد: در حالی تعمیر لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت زیاد شد که در روز پدر و ولنتاین تقاضا برای خرید برخی مدل‌های گوشی بیشتر شد. این در حالی است که در دیگر بازارها خبری از خریداران نبود.

دولت تصمیم جدید نگیرد بازار لپ‌تاپ آرام است

او با اشاره به وضعیت بازار آی‌تی در شب عید گفت: کالا تا حدودی در بازار موجود است. چنانچه دولت تصمیم جدیدی در بازار آی‌تی نگیرد احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد. در غیر این صورت ممکن است با برخی تصمیم‌های یک‌شبه کالا در بازار کمیاب یا قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کند.

براساس این گزارش اخیرا با افزایش قیمت لپ‌تاپ در بازار ایران برخی دانشجویان به دلیل درآمد کم به سراغ بازار دست دوم فروشی‌ها آمدند. گویا در این وضعیت فروش لپ‌تاپ‌های دست دوم داغ است.

پیش‌تر محمدرضا فرجی‌تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های دست دوم از عراق و امارات به ایران خبر داده بود.

برای مطالعه بیشتر خبر واردات لپ‌تاپ‌ دست دوم از عراق را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظر شما با حقوق کارمندی 5 ، 6 میلیون میشه لب تاپ خرید 30 میلیون