کد مطلب: ۵۰۲۷۶۸

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + لیست خودروهای مشمول

فرمول قیمت‌گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد + لیست خودروهای مشمول

رئیس شورای رقابت اعلام کرد طی بررسی‌های صورت گرفته، فرمول قیمت گذاری برای بخشی از خودروها تغییر کرده است و بر اساس متوسط قیمت بازار، قیمت گذاری انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا شیوا با اشاره به اینکه از مهرماه مرکز ملی رقابت بررسی مجددی در مورد فرمول قیمت‌گذاری خودرو انجام داد، گفت که طی تصمیمات اخذ شده قرار نیست آزادسازی صورت بگیرد و فقط خودروها تقسیم‌بندی شده است، بر این اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به گونه‌ای که برای عامه مردم به صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود.

او گفت: در مورد بخشی از خودروها فرمول جدید پیش‌بینی شده است که طی آن دیگر تورم بخشی که در فرمول قبلی سهیم بود در فرمول جدید قرار نگرفته و قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که نکته اصلی در فرمول جدید این است که طی توافق صورت گرفته قرار است خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

وی خودروهای مشمول قیمت گذاری جدید را نیز اعلام کرد و گفت که پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتو ماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، هایما توربو s5 دستی، هایما توربو s7 اتوماتیک، k131، ساینا s، کوئیک ، شاهین، آریا برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می‌شود.

شیوا با اشاره به پیش فروش‌های قبلی گفت: پیش فروش‌هایی که تا امروز (9 دی) یعنی زمان اعلام تغییر قیمت فرمول انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

61813694

منبع: ایسنا

آخرین اخبار خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخرید .۱سال یا چند سال مهم اینه که قیمت ها بیاد پایین حق مردم این همه گرانی نیست .ماشین داغون حلبی ادم کش قیمتش چقدر رفته بالا…نخرید عزیزان؟؟؟؟

  • ناشناس

    من .شما.ما. انها .همه متحد برای نخریدن خودرو صفر۰ نخریم حق ما گرانی نیست?

  • ناشناس

    دولت کم مونده بود بازار دلالی خودرو رو هم خودش بگردونه که این کار هم داره میکنه خودش.

  • آرش

    اونجا که انتهای فرمولتون نوشتید «ZPt-1+_» رو میشه دقیق توضیح بدید اخر بعلاوه است یا منها؟
    همون خودش. چند میلیون میتونه کم و زیادش کنه.
    اگر واقعا وزارت صمت و سازمان به اصطلاح حمایت از حقوق مصرف کننده و شورای رقابت به فکر ضایع نشدن حق مردم هستن واردات خودروی با ۳ الی مثلا ۷ سال رو ازاد کنن که قیمت بالایی هم ندارن.بیان ببینم بعد مردم بیشتر متقاضی ایران خودرو و سایپا هستن یا خودروهای با کارکرد ده ساله بهترین خودرو سازای دنیا.ببینیو اون موقع شرایطشون برای فروش و پیش فروش چیه.
    ابا جان الان از سال ۹۷ تا الان که میشه سه سال فقط دارید راه حل هاتون رو ازمایش میکنید و تا الانم نتونستید وضعیت خودرو رو توی بازار سرو سامون بدید.بیایید و یه قانون دو ساله«تکرار میکنم» فقط دوسال بزارید و خودرو بزارید وارد شه ببینیم اونموقع چی میشه.
    اونوقته که دنا میشه پنجاه تومن.نصف پیش و باقی بصورت اقساط و هر شش ماه یکبار.

    • هه ژار

      دمت گرم آرش حرفتون منطقی

  • ناشناس

    والا دانشمندان برتر فیزیک و شیمی و ریاضی در جهان این همه فرمول جالب و کاربردی اختراع نکردند آفرین به همت و استعداد سایپا و ایران خودرو، دست مریزاد که اینهمه هوای مردم کشورتو دارین….

  • ناشناس

    نخریدو نخریم .کلا نخریم .قدر مردم رو نمیدونن؟ مردم خودرو آشغال ادم کش گران نخرید ۱سال یا ۲سال نخرید

  • بهلول

    چه سنگ بخوره به شیشه چه شیشه بخوره به سنگ در نهایت شیشه میشکنه

  • ناشناس

    این شورای رقابت به مردم ایران با این فرمول گذایی و مزخرف ، اعلان جنگ داده است حالا که اینجور شد ما مردم کمپین نخریدن خودرو را راه اندازای می کنیم و مثل گذشته مجبور می شوند برای مشتریانش وام جور کنند تا لگنهایشان را به مردم قالب کنند.

  • ناشناس

    دست شورای رقابت در دست دلالهاست و باهم بوسیله چراغ سبز دولت پدر ملت را در آوردند.

  • ناشناس

    ملت شریف از جان گذشته خودرو نخرید با نخریدن شما قیمت پایین میاد ..مبارزه با گرانی نخردین پس همت کنید نخرید….