کد مطلب: ۲۴۱۳۷۷

تفریح ایرانیان چقدر گران شده است؟

تفریح ایرانیان چقدر گران شده است؟

نرخ تورم بخش تفریح و امور فرهنگی اعلام شده در سال 1396 بیشتر از تورم عمومی بوده است. این میزان 0.6 درصد بیشتر از تورم عمومی کشور و معادل 10.2 درصد بوده است.

فریبا تاجدینی: به طور متوسط سهم هزینه تفریح و امور فرهنگی در مجموع مخارج خانوارهای ایرانی تنها دو درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمار منتشر شده ازسوی بانک مرکزی، نرخ تورم بخش تفریح و امور فرهنگی در سال 1396 به 10.2 درصد رسید. این افزایش نرخ تورم در بخش تفریح و امور فرهنگی ناشی از بالا رفتن شاخص بهای گروه‌های هزینه مسافرت با تور، لوازم تفریح، بازی و ورزشی، "رادیو، تلویزیون، ضبط و پخش صوت و تصویر" و نوشت افزار بوده است.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، بررسی روند رشد تورم تفریح و امور فرهنگی در مقایسه با تورم عمومی کشور حاکی از آن است که نرخ تورم بخش تفریح و امور فرهنگی در سال 1396 بیشتر از تورم عمومی کشور است. تورم بخش تفریح و امور فرهنگی در سال 1396 معادل 10.2 درصد بود، در حالی که تورم عمومی 9.6 درصد بود.

شاخص بهای گروه تفریح و امور فرهنگی در اسفند ماه سال 1396 نسبت به ماه قبل 6.7 درصد و نسبت به اسفند ماه سال 1395 معادل 12.1 درصد افزایش یافته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد بیشترین رشد نرخ تورم بخش تفریح و امور فرهنگی در سال 1396 به فصل بهار و تابستان تعلق دارد. در فصل بهار و تابستان به دلیل استقبال بیشتر مردم از مسافرت، تفریح و سرگرمی این افزایش نرخ تورم تفریح قابل انتظار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.