کد مطلب: ۳۹۸۱۶۵

تقلب شدید در ساخت لنت ترمز / خرید نمونه ایرانی بهتر از خارجی‌هاست

تقلب شدید در ساخت لنت ترمز / خرید نمونه ایرانی بهتر از خارجی‌هاست

رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ گفت: درحال‌حاضر مشکل اصلی واردات بی‌رویه لنت ترمز از خارج کشور و وجود لنت ترمزهای تقلبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین لاجوردی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ در خصوص وضعیت تولید لنت ترمز در کشور اظهار کرد: درحال‌حاضر ۴7 واحد فعال در زمینه تولید لنت ترمز داریم که به اندازه کافی تولید دارند و هیچ مشکل و کمبودی در این زمنیه وجود ندارد. لازم به ذکر است که حتی بیش از مصرف داخلی، لنت ترمز در کشور تولید می‌شود و در برخی موارد امکان صادارت نیز وجود دارد.

در سال گذشته واردات لنت ترمز به کشور ممنوع شد و شرکت‌های تولیدی همه به سرعت از فرصت استفاده کردند و به تولید پرداختند. کارخانه‌هایی که در حالت نیمه تعطیل قرار داشتند دوباره به فعالیت پرداختند و آن‌هایی که به صورت تک شیف کار می‌کنند تولیدات و شیفت‌های خود را افزایش دادند. متاسفانه امسال دوباره واردات لنت ترمز به کشور آزاد شد و شرکت‌ها به تبع آن دوباره به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و نیروهای خود را به مرور تعدیل می‌کنند.

رقابت تولیدکنندگان داخلی لنت ترمز

وی ادامه داد: طبق قانون کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و به اندازه کافی وجود دارد نباید به کشور وارد شوند اما متاسفانه در عمل چنین کاری انجام نشده است. لازم به ذکر است شرکت‌های تولیدکننده امکان ساخت لنت برای تمامی خودروها را دارند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. درحال‌حاضر آنقدر تعداد شرکت‌های داخلی زیاد است و با یکدیگر در رابطه با قیمت و کیفیت به رقابت می‌پردازند که دیگر نیازی به ایجاد رقابت بین نمونه‌های داخلی و خارجی وجود ندارد.

تقلب در ساخت لنت ترمز

لاجوردی در خصوص نمونه‌های تقلبی گفت: تقلب به شدت در لنت ترمز وجود دارد و منشا اصلی این تقلب واردات به کشور است. واردکننده‌ای که قبلا با برند خاص خود از خارج واردات انجام می‌داد درحال‌حاضر با استفاده از شرکت‌های زیرپله‌ای اقدام به ساخت نمونه‌های تقلبی می‌کند. مشکل اصلی بازار و همچنین برخی تصادفات مربوط به همین نمونه‌های تقلبی است.

در خصوص لنت‌های ایرانی، همه کارخانه‌ها باید از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مجوز تولید دریافت نمایند. سازمان استاندارد هر ماه از داخل خط تولید واحدها ی داخلی نمونه ‌برداری می‌کند و اگر نتایج تست‌ها قابل قبول و در شرایط تعریف شده قرارداشت امکان تولید وجود دارد در غیر این صورت شرکت حق تولید نخواهد داشت.

تمامی این کارها به این دلیل انجام می‌شودکه لنت ترمز یک قطعه فوق ایمنی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. در این شرایط خرید لنت ایرانی بهتر از خرید نمونه‌های خارجی است. لنت‌های ایرانی دارای مهر استاندارد هستند اما لنت‌های خارجی شناسنامه ندارند و در اکثر موارد قابلیت پیگیری ندارند.

وی در پایان گفت: درحال‌حاضر بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان لنت ترمز واردات بی‌رویه از خارج کشور و وجود نمونه‌های تقلبی است. خوشبختانه واحدها توانسته‌اند بومی‌سازی انجام دهند و از لحاظ مواد اولیه مشکل خاصی نداریم.

منبع: گسترش نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.