کد مطلب: ۳۷۶۲۸۰

جدیدترین قیمت جهانی طلا / ریسک‌های ژئوپلیتیک طلا را گران نکرد

جدیدترین قیمت جهانی طلا / ریسک‌های ژئوپلیتیک طلا را گران نکرد

در هفته‌ای که گذشت، بازار طلا نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، درگیری‌ها میان آمریکا و ایران و همچنین احتمال تشدید جنگ تجاری بی‌اعتنا بود و به روند نزولی خود ادامه داد.

عملکرد بازار طلا در هفته گذشته نشان داد که دلار آمریکا بیشترین تاثیر را بر قیمت‌گذاری این فلز گرانبها دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اف‌اکس‌امپایر ، اگر تقاضا برای دلار آمریکا همچنان صعودی باشد، قیمت طلا ممکن است باز هم کاهش یابد.

در هفته‌ای که گذشت، معاملات آتی طلا پس از آنکه از قله بیشترین نرخ یک ماه گذشته عبور کرد، به کمترین میزان دو هفته اخیر رسید.

به دنبال انتشار داده‌های مربوط به اقتصاد قدرتمند آمریکا در هفته گذشته، شاخص دلار رشد کرد. این اخبار نشانگر احتمال کاهش رکود و به دنبال آن کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو بود.

حتی ریسک‌های ژئوپولتیک در جهان، کاهش ارزش یک‌هفته‌ای اوراق قرضه در آمریکا و کاهش جزئی تقاضا برای دارایی‌های پرریسک نتوانست توجه سرمایه‌گذاران را به سوی بازار طلا جلب کند.

علی‌رغم تنش‌های ژئوپولتیک هفته گذشته از جمله جنگ تجاری، سرمایه‌گذاران اوراق قرضه خزانه‌داری را به عنوان یک دارایی امن ترجیح دادند. همین یک مورد برای محدودتر کردن تقاضا برای فلز زرد کافی بود.

بازار طلا همچنین نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه میان آمریکا و ایران و همچنین تاسیسات نفتی عربستان سعودی که هدف حمله قرار گرفتند، بی‌اعتنا بود.

از سوی دیگر تقویت داده‌های اقتصادی ایالات متحده هم بر توقف روند صعودی قیمت طلا تاثیرگذار بود.

به نظر می‌رسد، بیش از ریسک‌های ژئوپولتیک در جهان سیاست‌های پولی فدرال‌‎رزرو در آینده است که می‌تواند بر افزایش قیمت طلا تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر خبری از کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا نباشد، احتمالا بازار طلا روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.

امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت هزار و 275 دلار و 22 سنت در بازارهای جهانی معامله شد.

با این همه بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 17 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوشبین هستند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که روند بازار طلا با توجه به قدرت و رشد نسبی دلار و بازار سرمایه چندان هم بد نبوده است. بنابراین ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت طلا اندکی کاهش یابد اما بسیاری به روند صعودی بازار طلا در بلندمدت خوشبین هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.