کد مطلب: ۷۹۴۳۷۳

توافق با روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا

توافق با روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان اینکه مذاکرات با کشور روسیه برای مشارکت در راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان مهم‌ترین پروژه کریدور شمال- جنوب در حال انجام است، گفت: توافق با روس‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال نهایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس خطیبی درباره مشارکت کشورهای خارجی در پروژه‌های ریلی کشور اظهار کرد: مهم‌ترین کریدور کشور در حال حاضر کریدور شمال- جنوب بوده و در این میان مهم‌ترین پروژه راه‌آهن نیز رشت- آستارا است که حلقه نهایی آن محسوب می‌شود.

وی افزود: مذاکرات جدی با کشور روسیه برای مشارکت در دو بخش مالی و فنی راه‌آهن رشت- آستارا و به دنبال آن تکمیل کریدور شمال- جنوب در حال انجام است. باید بتوانیم از منابع خط اعتباری که روس‌ها تعیین کرده‌اند در قالب وام برای تکمیل راه آهن رشت به آستارا بهره‌مند شویم.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره زمان اتمام و کسب نتیجه نهایی مذاکرات گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری موافقتنامه با کشور روسیه نهایی می‌شود.

خطیبی درباره حضور کشور آذربایجان نیز خاطر نشان کرد: مذاکراتی در حال انجام است و در صدد تنظیم موافقتنامه‌ای دو جانبه با روسیه هستیم که پس از آن، با الحاق کشور آذربایجان، این موافقتنامه‌ سه جانبه خواهد شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خطیبی پیش از این از اضافه شدن حدود ۴۰۰ کیلومتر خطوط راه‌آهن به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۲ خبر داده و گفته بود در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی اضافه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.