کد مطلب: ۵۷۹۴۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهمترین خبر امروز برای دلار و دیگر بازارها / آخرین اخبار از احتمال توافق هسته‌ای

مهمترین خبر امروز برای دلار و دیگر بازارها / آخرین اخبار از احتمال توافق هسته‌ای

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شده است. انعکاس این خبر و تاثیرات آن برای بازار اهمیت قابل توجهی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شده است. انعکاس این خبر و تاثیرات آن برای بازار اهمیت قابل توجهی دارد.

روز شنبه قیمت دلار روی عدد ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان ایستاد که ۸۰ تومان افت قیمت را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌داد.

در همین حال بازار ارز به شدت منتظر اخبار سیاسی است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز به منظور گفتگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

آن طور که رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند، «رافائل مانوئل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد و در بدو ورود مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

شب گذشته وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که به گفته سه منبع نزدیک به مذاکرات، سفر گروسی به تهران در پی تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد که براساس آن تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات در خصوص مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران دوباره از سر می‌گیرد.(فارس)

همچنین لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشته است: در صورت توافق ایران و آژانس؛ کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان مذاکرات درباره قطعنامه محکومیت ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را، به تعویق خواهند انداخت.

آیا بازار ارز نسبت به این خبر مهم سیاسی واکنش نشان خواهد داد؟

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    یعنی با امدن کسی یا رفتن کسی بلید ارزش پول ملی کم زیاد بشه حالا ه کیدفجب

    • ناشناس

      بله بله دلال

  • ناشناس

    چه خبر پر محتوایی????

  • pooya

    نمیدونم چرا کامنتهای من رد میشن! ولی فقط خواستم بگم اینقدر ما بدبخت هستیم که با سقوط دولت یه کشور دیگه یا رفت امد یک نفر به ایران باید دلار بالا پایین بشه غیر اینه که این این کشور داره توسط دلال مدیریت میشه

    • محمد

      احسنت.. خدا لعنتشون کنه

  • پیمان مقدم

    به نظرم کشوری که دارای پتانسیل بالایی از منابع قابل توجهی ازاورانیم به شکلی است که می تواند بااستخراج وفنآوری آن، خودرا ازلحاظ جایگزینی مصرف انرژیی مانند نفت ، مطابق با دیگرکشورهای جهان درسطحی برساند که ازبابت تنهامحصول صادراتی خوددرسالهای اخیر، دستخوش تصمیم گیری های نظیر تحریم های واقع شده قرارنگیرد ، بهترین فرصت استفاده شده باشرایط پیش آمده تحریم ، ازلحاظ بهره برداری اورانیم برای ایران بوده است . این خطر تهدید ازبابت مجهزشدن ایران به سلاح اتمی نباید بعنوان مسئله نگران کننده ای برای کشورهایی مطرح گردد که خودشان ازسالیان قبل تر استفاده کننده ازاین سلاح برای نشان دادن اقتدارجهانی خود درهمزمانی با پایان جنگ جهانی دوم بوده اند . وپس ازآن تجربه تاریخی نشان داده که درحدود ۶۰ سال بادرنظر گرفتن جنگ سرد بی پایه واساسی ، میان خود وابرقدرتی همچون شوروی ، با صرف میلیاردها دلار ابزارجنگی مجهز به سلاحهای اتمی ساخته شده وسپس رهها شده دراعماق اقیانوس ها که خود خطرجدیی را دردهه های اخیر می توانسته برای حیات زمین دربرداشته باشد . حتی پیشنهادیک دهه اخیر آمریکا به ایران ، ازبابت تعهد به ساخت نیرو گاه هایی با هزینه خودآمریکا ، اما با تامین سوخت گاز ازمنابع ایران ، به جهت پیشگیری از مجهزشدن ایران به سلاح اتمی ، نمی توانسته تامین کننده آن نیازی باشد که امروزه عده ای ساخت نیروگاه های اتمی برای ایران را باتوجه به صرف هزینه مالی هنگفت اش ، اقدامی نابخردانه تشخیص بدهند . حقیقت امر این است که بالاخر ه باپتانسیل ارزشمندی که ایران ازبابت دارابودن این انرژی جدید می توانسته پذیرای استفاده اش باشد ؛ پیشنهادات داده شده به ایران درطی سالیان اخیر دربردارنده این معناست ، که بعنوان کشوری ازتباردیگر کشورهای جهان سوم دست به استخراج این ذخائرنزد وتبعیت بی قید وشرط خودرا ازبابت آنچه که دیگران ازاو می خواهند انجام دهد . وشاید این انتظارپیش می رفته که به جای احداث نیروگاه اتمی درایران ، آن منابع (اورانیم ) به کشور موردنیاز ش صادرگردد .