خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۲

توافق کنگره آمریکا با لایحه بودجه یک تریلیون دلاری

توافق کنگره آمریکا با لایحه بودجه یک تریلیون دلاری

مذاکره‌کنندگان کنگره در خصوص لایحه بودجه یک تریلیون دلاری به توافق رسیدند. هیچ هزینه‌ای برای ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و ایالات متحده در نظر گرفته نمی‌شود.

به نقل از گاردین، مذاکره‌کنندگان کنگره در خصوص لایحه بودجه‌ی یک تریلیون دلاری به توافق رسیدند. این لایحه تا پایان سپتامبر سال 2017 اعتبار دارد و دولت آمریکا را از خطر تعطیلی نجات می‌دهد. لازم به ذکر است، این لایحه باید تا جمعه آینده به تایید مجلس نمایندگان و سنا برسد.

در هفته جاری، کنگره به رای‌گیری در مورد بخش‌های مختلف این لایحه و تصمیم‌گیری نهایی می‌پردازد. افزایش هزینه‌های نظامی از جمله مواردی است که احتمالا با آن موافقت می‌شود. اما هیچ بودجه‌ای برای ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک در نظر گرفته نخواهد شد. اگرچه، ترامپ 1.5 میلیارد دلار بودجه نظامی برای بالا بردن امنیت در مرزهای ایالات متحده دریافت می‌کند.

به گفته یک دستیار ارشد کنگره، این توافق شامل بخشی از اولویت‌های‌ اقلیتِ دموکرات‌ در کنگره هم می‌شود. از جمله این اولویت‌ها می‌توان از هزینه‌های مورد نظر برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی زنان و همین‌طور مستمندان کشور پورتوریکو نام برد.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره، هفته‌های‌ متوالی در حال مذاکره برای توافق بر سر این لایحه‌ بودند. بودجه یک تریلیون دلاری قرار است برای برنامه‌های مختلف از جمله امنیت مرزها و فرودگاه‌ها، عملیات امنیتی، حقوق سربازها، تحقیقات پزشکی، کمک‌های خارجی و برنامه‌های آموزشی داخلی هزینه شود.

با رای کنگره به این لایحه در روز جمعه، دولت آمریکا از خطر تعطیلی نجات یافت. به این ترتیب فرصتی یک‌هفته‌ای به قانونگذاران دولت فدرال داده می‌شود تا به برنامه‌ریزیِ مالی برای 5 ماه آینده بپردازند.

آخرین باری که دولت فدرال آمریکا تعطیل شد سال 2013 میلادی بود و 17 ماه طول کشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.