کد مطلب: ۳۶۱۲۱۵

مرکز پژوهش‌های مجلس در تحلیلی بررسی کرد:

هزینه تولید خودرو در سال ۹۷ چقدر افزایش یافت؟

هزینه تولید خودرو در سال 97 چقدر افزایش یافت؟

مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو شامل ورق سرد فولادی، شمش آلومینیوم، مس کاتدی، سرب، قراضه، فولاد آلیاژی و پلیمر بوده که بیشترین و کمترین تورم به ترتیب مربوط به شمش آلومینیوم (126 درصد) و فولاد آلیاژی (50 درصد) بوده است. 

بازار خودر را می‌توان یکی از پرتلاطم‌ترین بازارها در سال 97 به حساب آورد. بازاری که در آن علاوه بر مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان نیز از وضعیت موجود چندان رضایت ندارند. به گونه‌ای که آمارها حاگی از رشد افسارگسیخته قیمت‌ مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی وضعیت خودرو در سال 97 و ارائه برخی راهکارها برای خروج از بحران خودرویی پرداخته است. این گزارش ضمن اعلام هشدار در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو، از سیاست‌گذاران می‌خواهد که هر چه سریع‌تر برای بهبود صنعت خودرو چاره‌اندیشی کنند.

هسته پژوهشی مجلس در بخشی از گزارش مذکور به تغییرات قیمت مواد اولیه مصرفی در صنعت خودرو در آبان ماه 97 نسبت به اسفند ماه 96 اشاره کرده است. بررسی این تغییرات حاکی از تورم حدود 85 درصدی در مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو است.

آنگونه که بازوی پژوهشی مجلس روایت کرده، مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو شامل ورق سرد فولادی، شمش آلومینیوم، مس کاتدی، سرب، قراضه، فولاد آلیاژی و پلیمر بوده که بیشترین و کمترین تورم به ترتیب مربوط به شمش آلومینیوم (126 درصد) و فولاد آلیاژی (50 درصد) بوده است.

m kh

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.