کد مطلب: ۴۰۷۱۹۷

مصالح ساختمانی چقدر گران شده است؟ / گرانی ۱۳ درصدی سیمان و ارزانی ۹ درصدی آهن

مصالح ساختمانی چقدر گران شده است؟ / گرانی 13 درصدی سیمان و ارزانی 9 درصدی آهن

مصالح ساختمانی در فصل تابستان سال ١٣٩٨ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان سال ١٣٩٧ معادل ٤٩,٢ درصد افزایش قیمت داشته كه نسبت به همين اطلاع در فصل قبل که ٥٦.٣ درصد بوده ٧.١ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل تابستان ١٣٩٨ نشان می‌دهد درصد تغييرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٨ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان سال ١٣٩٧ معادل ٤٩,٢ درصد بوده كه نسبت به همين اطلاع در فصل قبل که ٥٦.٣ درصد بوده ٧.١ درصد کاهش داشته است.

آن طور که مرکز آمار ایران محاسبه و اعلام کرده، شاخص قيمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران در فصل تابستان ١٣٩٨ به عدد ٤٠٧ رسيد كه اين رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٤٠٦.٩)، تقریبا بدون تغییر و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل (٣١٥.٤)، ٢٩ درصد افزايش داشته است.

در فصل تابستان سال ١٣٩٨ شاخص قيمت گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ١٣ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بيشترين تاثیر را در شاخص كل داشته است.

گروه «سنگ» با ٣,٩ درصد و گروه «انواع بلوک، سفال وآجر» با ٥,٣ درصد افزایش به ترتيب رتبه‌هاي بعدي تاثیرگذاری در افزايش شاخص قيمت نهاده‌هاي ساختمان‌هاي مسكوني شهر تهران داشته‌اند.

همچنین از بین تمامی گروه‌ها، گروه «آهن آلات ميلگرد پروفيل درب و پنجره و نرده» با ٩,٢ درصد و گروه «چوب» با ٢,٦ درصد و گروه «تاسيسات برقی» با ٣,٨ درصد و گروه «تاسيسات مکانيکی و انواع عايق حرارتی» با ٤ درصد و گروه «ايزوگام و قيرگونی آسفالت» با ٢,٣ درصد و گروه «شيشه» با ٠,٢ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتیب بيشترين تاثیرگذاری در كاهش شاخص کل را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.