کد مطلب: ۵۳۷۴۷۳

توزیع متمرکز ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت؛ به زودی

توزیع متمرکز ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت؛ به زودی

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بورسی به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام خبرداد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین فهیمی، در مورد اینکه تاکنون چه میزان از سود سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز شده است، گفت: در مرحله اول واریز سود سهم عدالت که قبل از عید انجام شد، حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت بین ۴۴ میلیون نفر از سهامداران در سراسر کشور واریز شد و ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت هم به زودی از طریق سجام و به اندازه همین مبلغ واریز می‌شود.

مدیرعامل سمات در مورد واریز سود شرکت‌های بورسی غیرسهام عدالت هم گفت: تاکنون ۱۳۰ شرکت بورسی سود سالانه مجامع خود را به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ۸ میلیون سهامدار و ذی‌نفع در قالب ۲۰ میلیون تراکنش واریز کرده‌اند.

وی در مورد این پرسش که آیا می‌شود شرکت‌ها را به واریز سود از طریق سجام اجبار کرد، گفت: این اجبار دست ما نیست و باید مصوبه داشته باشد، اما شرکت‌ها با توجه به اینکه سهامداران به صورت میلیونی اضافه شده‌اند و اکثرا دارای سهام خُرد هستند، شرکت‌های سرمایه‌پذیر به تدریج استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند سود سهامداران خُرد را از طریق سجام و به صورت متمرکز واریز کنند.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۹۰ هزار تومن میخوان بدن هر روز خبر ازش پخش میکنن .انگار میخوان نفری ۹۰ ملیون بدن ..اصلا اهمیتی نداره ندادید هم ندادید ۹۰ تومن پول چیه اخه .پول ۵ تا پاکت سیگارم نمیشه حتی اونم میشه ۱۰۰ تومن

  • behzad

    باسلام.خواهشن لطفا توروخدا نکنین این کارارو و به موقع بریزین این سود سهامو خیلی ها شدیدا مثل من به این پول نیاز دارن که حداقل روزی یه نون خالی بشه خرید و خورد.من۳۲سالمه هنوز مجردم از بیکاری بی عدالتی و۵سال بیکارم.

  • هاشمی

    افرادی مثل من که اصلا سهام نداریم و یک گارگر روز مزد ساده هستم بیمه هم ندارم. تکلیف ما چی میشه دولت نمیخواد فکری به حال ماها بکنه حداقل ماهم میتونستیم از وام استفاده کنیم.لطفا دولت رسیدگی کنه

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم این حق این مردم نبود .

  • ناشناس

    خدایی چطورروتون میشه

  • ناشناس

    یعنی خدایی این دولت اینقدر حرف بدون عمل میزنه خجالت نمیکشه

  • مهسا

    خاک تو سرتون . دیگه ۹۰ تومن چیه که انقد امروز فردا میکنید .. از اولین روز ماه رمضان میخان بریزن هنووووز سرجاشونن

  • ناشناس

    تف تورحتون که هی امروز و فردامیکنین خوبه نمی‌خواین 100میلیون بدین‌ ومردم بیخودی سرکارمیزارین برین گم شین ?????

  • ناشناس

    انقدر مردم وسرکارنزارین برای چی هی امروز و فردا میکنیم. میخوای ندین بگین نمدیم هی وعده سر خرمن میدین خوبه نمی‌خواین 100میلیون بدین .اهههههههه این دیگه چه وضعیه

  • ناشناس

    قرار بود امروز بریزن